וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מצרים: שווי הנכסים בבורסות העולם הערבי נחתך ב-50 מיליארד דולר

ניו יורק טיימס

10.2.2011 / 17:31

השווי הכולל של נכסים ב-13 הבורסות בעולם הערבי נפל ב-5% בשבוע האחרון של ינואר



שווי שוקי המניות בבורסות בעולם הערבי נחתך בקרוב ל-50 מיליארד דולר בשבוע האחרון של חודש ינואר לבדו, על רקע ההחרפה בעימותים בטוניסיה ומצרים. אנליסטים ייחסו את הנפילות לבריחת משקיעים משווקים אלו בשל חששות מחוסר יציבות באזור.



מאז תחילת ההתקוממות במצרים, אשר באה בעקבות האירועים בטוניסיה, נרשמו ירידות חדות בשווקים הפיננסים הן במפרץ הפרסי והן בצפון אפריקה. השווי המצרפי של הנכסים ב-13 בורסות המניות הערביות נפל בכ-5%, או 49 מיליארד דולר, לרמה של 942 מיליארד דולר בשבוע שבין ה-25 בינואר ל-31 בינואר, לפי דו"ח של קמקו (kamco) - זרוע ניהול הנכסים של חברת ההשקעות קיפקו (kipco) מכוויית.



מרבית המשקיעים, הן מקומיים והן זרים, שנמלטו מהשווקים הללו עשו זאת מתוך בהלה וחשש כי התקוממות מהסוג שאירעה בטוניסיה ומצרים עלולה להתרחש גם במדינות נוספות - כך צויין בדו"ח.



בורסות המניות במפרץ הפרסי נפגעו באופן הקשה ביותר, ושווי הנכסים המצרפי שלהן נחתך ב-32 מיליארד דולר בחמישה הימים האחרונים של ינואר, לפי קמקו. בורסת המניות של ערב הסעודית, הגדולה ביותר באזור במונחי שווי שוק, היתה אחראית ל-63% מסך הירידות בשווי שוק בבורסות המפרץ הפרסי בשבוע האחרון של ינואר.



שווי הנכסים בבורסת המניות של מצרים, החמישית בגודלה באזור, נחתך ב-5.1 מיליארד דולר בתוך יומיים בלבד - הנפילה החדה ביותר מאז אוקטובר 2008 - בטרם הוחלט על הפסקת המסחר בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully