וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן גלאי: האמריקאים לא רצו להפנים שהמשבר החל מהנדל"ן; "ייקח הרבה שנים לתעשייה להתאושש"

ערן אזרן

10.2.2011 / 17:33

"מינוף הוא פנטסטי בזמנים טובים ומכשיר קטלני בזמנים רעים - זה אחד הדברים שהתגלו במלוא חומרתם במשבר"



"מינוף הוא פנטסטי בזמנים טובים ומכשיר קטלני בזמנים רעים - הכול מתפוצץ. זה אחד הדברים שהתגלו במלוא חומרתם במשבר", כך אמר הערב פרופ' דן גלאי בכנס מימון חברות נדל"ן לאחר המשבר, שנערך ביוזמת בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ומרכז פישמן למימון, יזמות ונדל"ן.




"הנדל"ן הינו אחד התחומים החשובים בכללה בעל השפעות מיקרו ומקרו אדירות, עם הצעות פופוליסטיות הגדולות ביותר, מחקר אקדמי מועט ולכל אחד יש סטטיסטיקה משלו", אמר גלאי. "אין ספק שהמשבר התחיל ביולי 2007 בחוליה החלשה של השוק האמריקאי - שוק ההסאב פריים עם הלוואות לדיירים בהיקף של 100% ו-110%.



"גם הבועה לא התנפצה בבת אחת", הוסיף גלאי. "מ-2006 רואים את הצטננות השוק במדד קייס שילר, אך לא רצו להפנים שהמשבר החל מהנדל"ן והתגלגל לשוק ההון. גם היום כל שנה כ-2 מיליון דירות נמכרות לקבלנים בפשיטת רגל, אלה מספרים מדהימים.



"ייקח הרבה שנים לתעשייה להתאושש. אם יפתחו את הגבולות בארה"ב אז האמריקאים יפתרו את הבעיה, אם לא - ייקח עוד הרבה שנים עד שהם יספגו את יתרת הדירות". אמר גלאי. "לכך קשורים מימון של הדירות ושל רוכשי הדירות".



בין היתר, השתתפו בכנס דיקאן ביה"ס למנהל עסקים מנכ"ל מעלות p&s דורית סלינג'ר, ראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי יואל מינץ, סמנכ"ל הכספים של קבוצת עזריאלי יובל ברונשטיין, יו"ר קרן ריט 1 יגאל רונאי, מנכ"ל ב.יאיר אייל הנדלר וראש תחום השקעות בנדל"ן בהראל גדי בן חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully