וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה המאבק מתכנן הפגנת ענק: "ראש הממשלה מזלזל באינטליגנציה שלנו"

דניאל שמיל

10.2.2011 / 20:10

ארגונים ירוקים מברכים על הוזלת מחירי התחבורה הציבורית ובארגוני מנהלי ציי הרכב חוששים מביטול הנחות הדלק



"ההודעה על הפחתת מחירי הדלק ב-23 אגורות לא מספקת אותנו" - כך הודיע הערב זאב גראוור, ראש מטה המאבק האזרחי נגד עליית מחירי הדלק, והוסיף "ראש הממשלה מזלזל באינטליגנציה שלנו, האזרחים. אנחנו ממשיכים במאבק ומצהירים על החרפת המחאה".



ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ הודיעו הערב, בין היתר, על הוזלה של 23 אגורות במחיר הבנזין. הוזלה שמבטלת, למעשה, את העלייה האחרונה בבלו ב-1 בינואר. במקביל, מחיר התחבורה הציבורית הופחתו ב-10%.




ביום שלישי הקרוב (15.2), בשעה 19:00, יארגן המטה הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות. בהפגנה יתקיים טקס אשכבה למעמד הביניים, שיתחיל בשעה 19:26, מספר המסמל את עליית מחיר הבנזין. לאחר מכן יצאו המשתתפים לרחוב קפלן על גבי מכוניות פלסטיק של ילדים ("בימבות"), מכוניות קרטון וסוסי עץ, תחת הסיסמא "נגמר לי הכסף לדלק".



בארגון "מגמה ירוקה" בירכו על ההחלטה להוזיל את מחיר התחבורה הציבורית ב-10% והוסיפו כי "תושבי ישראל כיום סובלים ממצוקה תחבורתית קשה, הנגרמת מהעומס ההולך וגדל של כלי רכב פרטיים על הכבישים. אנו מברכים על ההוזלה ההכרחית של מחירי התחבורה הציבורית, מפני שלא ייתכן שבעוד רמת השרות הולכת ומתדרדרת - המחירים עולים ועולים. יחד עם זאת, יש לנתניהו עוד הרבה עבודה בתיקון אמיתי של הליקויים בתחבורה הציבורית".



גם פורום ארגוני התחבורה, המאגד המייצגים קציני בטיחות ומנהלי ציי רכב, מוחה נגד עליית מחירי הדלק. לפי הודעה שפירסם הארגון, ההתייקרות בדלק נעשית בזמן בו "גדל משמעותית נטל המסים המוטלים על עובדים מחזיקי רכב צמוד ממקום העבודה, זאת עם המעבר ליישום רפורמת שווי שימוש ליניארי ועדכון שיטת הקבוצות ועליית מחירי המכוניות החדשות. השינויים גורמים להגדלת תקציבי עליות האחזקה בחברות ובעקבותיהם הגדלת החיובים המוטלים על צבור העובדים מחזיקי הרכב בחברות".



בארגונים חוששים כי צמצום מרכיב השיווק של חברות הדלק "תגרום לצמצום הנחות הניתנות כיום ותיפגע באופן ישיר בצרכני המגזר העסקי וחברות פורום ארגוני התחבורה, הצורכים דלק למטרות עסקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully