וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': "קיצוץ רוחבי יהיה שגיאה קשה והפגיעה בציבור - קשה עד יותר"

צבי זרחיה

10.2.2011 / 20:31

ח"כ אופיר אקוניס: "הוכחנו כי הליכוד קשוב לרחשי לב הציבור"



בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ הערב (ה') על הוזלת המחירים במשק, חברי הכנסת מסרו את תגובתם.



ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "העלאת שכר המינימום וביטול חלק מההתייקרויות הם צעדים ראויים אך מדובר בצעדים מינוריים מדי. בעיית יוקר המחייה ודחיקת מעמד הביניים דורשת שינוי מערכתי ותפיסתי שבמרכזו העלאת מסים עקיפות ומאידך הורדת מסי חברות ומסים ישירים. שום מצגות, הצגות, זיגזוגים ופליק-פלקים לא יכסו על הכישלון התפיסתי לפיו נתניהו מעדיף להיטיב עם מתי מעט ולהקשות עם כל השאר".



יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר כי חבילת ההקלות לאזרחים שהוצגה אמש יאחדו את חברי סיעת הליכוד לחזית אחת. "ההקלות יעשו טוב לאזרחי ישראל למעט אלה שרוצים יותר בהורדת הממשלה מאשר בהורדת מחיר הדלק והמים".



ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "בחודשים האחרונים דרשה ועדת הכספים לשנות את מדיניות המסוי בהפחתת המס העקיף בשל פערי המעמדות בישראל. אני מברך על סדרת ההחלטות שישפיעו על הפחתת המס העקיף. חבל שהדבר לא נעשה מוקדם יותר כאשר קראנו לכך שוב ושוב". גפני קרא בתגובה להקפיא את הפחתת מס החברות לפני ביצוע הקיצוץ הרוחבי ב-2% במשרדי הממשלה. לדבריו, "יש למצות את כל האפשרויות האחרות - בעיקר הקפאת הפחתת מס החברות על פני ביצוע קיצוץ רוחבי בתקציב".




ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) טענה כי "קיצוץ רוחבי בגלל הוזלת הדלק יהיה שגיאה קשה והפגיעה בציבור - קשה עד יותר". יחימוביץ הוסיפה כי "התוצאה תהיה פגיעה בחינוך, ברווחה, בבריאות, במשטרה ובשלטון המקומי, אשר ממילא פועלים בתנאי חנק. יש רק דרך אחת כלכלית וצודקת: הקפאה של הרפורמה במס, אשר ממילא מיטיבה רק עם מי שיש להם, מגדילה פערים, ופוגעת בהכנסות המדינה. בגלל הפגיעה בהכנסות מוטלים מסים עקיפים לא צודקים כמו המס על הדלק, השוחקים את העניים ואת מעמד הביניים. גם בנק ישראל, גם ה-oecd וגם בכירי האוצר מבקשים לעצור את הרפורמה במס, ומוטב לנתניהו שסוף סוף יקשיב להם".



ח"כ יואל חסון (קדימה), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר כי "מדובר שוב בהתנהלות שורדת, מזגזגת ומתקפלת של נתניהו, שמקבל החלטות רק תחת לחץ ופאניקה כשהוא מבין שכסאו מתנדנד. אם הוא כל כך לחיץ בנושאים הכלכליים, מפחיד לחשוב כיצד הוא עומד בלחצים ביטחוניים. ביבי מתפאר בתקציב דו-שנתי, אבל כעבור חודשיים הוא כבר משנה אותו בצורה חפוזה ומהירה. אין מדובר במדיניות סדורה וביציבות כלכלית, אלא בהעדר מדיניות ובחוסר יציבות. ביבי מדבר על משק צומח, אבל אזרחי ישראל נובלים וקורסים תחת מדיניותו הדורסנית של ראש הממשלה".



ח"כ מירי רגב (ליכוד) בירכה על מעורבותו החשובה של ראש הממשלה בסוגיות חברתיות רגישות. "אין ספק שהעלאת שכר המינימום היא חשובה כמו הפחתת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית אך אלה נותנים מענה חלקי לאוכלוסיות החלשות ואינם נותנים מענה אמיתי למעמד הביניים". רגב המליצה לנתניהו להקים צוות על מנת שימצא פתרונות אמיתיים לזוגות צעירים בתחום הדיור, מעמד הביניים והשכבות החלשות.



שר הרווחה משה כחלון אמר כי "אין ספק שחבילת הצעדים החברתיים תשפר את מצבם של מאות אלפי אזרחים בישראל הן ממעמד הביניים והן מהשכבות החלשות ביותר. אני סבור שעל יו"ר ההסתדרות עופר עיני לפעול כעת בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה מתוך רצון משותף של כולנו להתמודד עם האתגרים החברתיים. לפני מסיבת העיתונאים שכינס נתניהו סיכמתי עימו שבמהלך הימים הקרובים נקיים דיון שמטרתו שיפור מצבם של מקבלי קצבאות הקיום".



ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי "הוכחנו שהליכוד קשוב לרחשי לב הציבור. הצעדים הללו יוזילו מחירים, יקלו את העול על השכבות החלשות וישמרו על אחריות בניהול הכלכלה. סכסוך העבודה שעליו הכריזה ההסתדרות מיותר".



ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר כי "התוכנית טובה אבל לא מספקת. אמשיך לפעול לכינוסו של מרכז הליכוד לדיון והצבעה על המדיניות הכלכלית: מחירי הדלק, והעלאת המסים כדי לוודא שהתוכנית של רה"מ תצא לפועל במלואה ולא תטורפד על ידי פקידי האוצר שהחזיקו עד היום את שר האוצר באף וגרמו למצב הנורא שפוגע בכיס של אזרחי ישראל".



ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "לא ניתן לפתור מצוקות חברתיות אמיתיות באמצעות הצהרות חלקיות במסיבות עיתונאים מאולתרות. מאחורי ההקלות המצומצמות והמאוחרות שהציע נתניהו לא עומדת מדיניות כלכלית אמיתית. אין בהצהרות הללו שום בשורה לעשרות אלפי זוגות צעירים מיואשים שאינם יכולים להתפרנס בכבוד והחלום לרכישת דירה הולך ומתרחק מהם".



יו"ר ש"ס שר הפנים אלי ישי אמר כי "מדובר בצעדים מקצועיים שהם תחילתו של שינוי. חוק המים והדלק של ש"ס הובילו את החשיבה החברתית כלכלית. ש"ס תמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא ישום מהיר של החלטות אלה וגיבוש החלטות נוספות לטובת השכבות החלשות".



ח"כ דניאל בן סימון (עבודה) אמר כי "נתניהו הפך פעם נוספת קורבן לצורך הכפייתי שלו לפגוע בשכבות החלשות שהעלו אותו לשלטון. המדובר בהקלות מדומות שלא ישפרו את מצבן הכלכלי של אותן שכבות. הן יפילו אותו בבחירות הבאות כפי שהפילו אותו בשנת 1999".



דובר קדימה מסר בתגובה לצעדים הכלכליים כי "הצעדים שהציג נתניהו מראים שכך נראה ראש ממשלה בסוף דרכו: התקפלות סדרתית ומסרים סותרים מדי יום המושפעים מכותרות ומאיומים הם סממנים מובהקים להיעדר מנהיגות ואובדן דרך. נתניהו לא פותר את הבעיות המהותיות של אזרחי ישראל. נתניהו הוכיח כי הוא לא באמת ראש ממשלת ישראל ובצר לו הוא מבין שהציבור מאס בו ובממשלתו המנופחת. היום נכתב פרק נוסף בתולדות הזיגזוגים של נתניהו. בימים בהם האזור מוכה בחוסר יציבות בישראל ומחוצה לה הוכח שמילה של נתניהו אינה מילה ושהחלטתו מותאמת לאדם האחרון שיצא מחדרו. זו לא מנהיגות אלא שבשבת. נתניהו מוכיח שכשאין לך עמוד שדרה גם כשאתה הולך ישר זה עדיין עקום ולאזרחי ישראל אין על מי לסמוך בקריית הממשלה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully