וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תחליט במוצאי שבת על עתיד השביתה

חיים ביאור

10.2.2011 / 21:30

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש העריך שסכסוך העבודה יבוטל ולא תתקיים שביתה



בהסתדרות הגיבו הערב בספקנות למסיבת העיתונים שכינסו היום ראש הממשלה ושר האוצר.
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר שקיים עירפול לגבי האמירות של נתניהו ושטייניץ, בנוגע להפחתות מחירי המים והלחם. עיני יכנס התייעצות עם בכירי ההסתדרות במוצאי שבת כדי להחליט סופית בנוגע להחלטות ההסתדרות, ובעיקר בשאלה אם לבטל את סכסוך העבודה שהוכרז היום ואת השביתה שאמורה להתקיים עוד שבועיים.



לעומת זאת יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שהוא גם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, העריך שסכסוך העבודה יבוטל ולא תתקיים שביתה "התרשמתי שראש הממשלה הבין את הנושאים שעל הפרק – בנוגע למחירי הדלק, וגם במידה מסויימת חמחירי המים ושכר המינימום. אני בטוח שנממשיך את ההידברות עימו ועם שטייניץ ונגיע להבנות. מערכת היחסים ההדוקה של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים עם ההסתדרות תורמת לגישה המתונה של ההסתדרות".



בעקבות התוכנית הממשלתית שהציגו הערב ראש הממשלה ושר האוצר אמר היום אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן כי "אני חושב שאנשים קצת איבדו את הפרופורציות. אנחנו לא הולכים להיות מדינה רווחה. המדיניות הכלכלית של ישראל היא מדיניות של שוק חופשי. כל העסק התחיל מטעות של הממשלה - היה חסר להם כסף בתקציב, אז התכנסו להם כמה אנשים בחדר, חשבו מהיכן אפשר לקחת הכי מהר והכי קל- והגיעו למסקנה שמהדלק".



עוד אמר פישמן כי "העלאת מיסים עקיפים לא טובה לא לכלכלה ולא לאזרחים. אז התחיל לחץ ציבורי מבוסס ורלוונטי, אם כי מעט פופוליסטי. הצעדים הם פופוליסטים, כמו שהמאבק היה. אבל בסך הכל הם עשו משהו מאוד נעים לאזרחים ואני לא רואה בזה שום דבר רע. ראש הממשלה ושר האוצר העלו את שכר המינימום, הורידו את מחירי הדלק. אלו בעיות שהן פתירות בטווח הקצר - ראש הממשלה ושר האוצר לא יכולים לפתור את בעיית הדיור ברגע. המהלכים הם אמנם פופוליסטים אבל אני חושב שזו תוכנית נחמדה מאוד. אם מישהו פיתח ציפיות לשינוי כלכלי מצפון לדרום הוא אולי יתאכזב- אבל זה לא היה נכון לצפות לכך. התוכנית הולכת לקראת האזרחים על חשבון הוצאה ממשלתית".



אמיר כהנוביץ, כלכלן המקרו של כלל פיננסים אמר כי "כמובן שהתוכנית שהוצגה היום תמשוך את מדד המחירים למטה אם הפחתות המחירים יקרו. אם ראש הממשלה יצליח להעביר את כך שהמימון לתוכנית יגיע מקיצוץ רוחבי במשרדי ממשלה ולא מפריצת התקציב, זה לא יפגע בדירוג של ישראל. זה הפיתרון האידיאלי מבחינה כלכלית - להקל על האזרחים ושהממשלה תתייעל. למרות שאפשר להגיד שאם הקיצוץ היה לפי סדרי עדיפויות ולא רוחבי זה היה מקצועי יותר - אבל זה המחיר של לחץ הזמן. עדיין, זה לא אומר שלא נראה עליות מחרים בהמשך, כי אם מחירי הסחורות ימשיכו לעלות, ימשיכו להיות לחצי ביקוש והריבית תהיה נמוכה – אנשים ימשיכו לקחת משכנתאות. המגמה מעלה תימשך, והצעדים כעת הם הפחתה חד פעמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully