וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב התרחב בינואר ל-50 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.2.2011 / 21:59

גירעון חודשי 28 ברציפות; הגירעון מתחילת שנת התקציב נמוך במעט לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת



הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש ינואר ב-50 מיליארד דולר - כך מסר היום משרד האוצר האמריקאי. הגירעון היה גבוה בשבעה מיליארד דולר מהגירעון שנרשם בחודש ינואר 2010, ותאם את תחזיות הכלכלנים. הגירעון בינואר היה הגירעון החודשי ה-28 ברציפות.



עלייה בהוצאות למימון תוכנית הביטוח הלאומי של ארה"ב תרמה להתרחבות הגירעון בתקציב. מתחילת שנת התקציב, הסתכם הגירעון בתקציב האוצר ב-419 מיליארד דולר - כ-12 מיליארד דולר פחות מהגירעון בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.




משרד התקציב של הקונגרס (cbo) העריך בחודש שעבר במסגרת התחזית הדו-שנתית שלו כי הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב צפוי להתרחב ל-1.48 טריליון דולר בשנת התקציב הנוכחית, בעיקר בשל הארכת תוקף הקלות המס מתקופת הנשיא ג'ורג' וו. בוש אשר עליה החליט ממשל אובמה בשנה שעברה.



הגירעון בתקציב שצפה משרד התקציב בחודש שעבר היה גבוה בשיעור ניכר מהתחזיות הקודמת של cbo לגירעון שנתי של 1.07 טריליון דולר. העלאת התחזית נעשתה בעקבות הארכת תוקף הקלות המס מתקופת בוש וכן החלטת הממשל על הארכת משך תוכניות הסיוע למובטלים בארה"ב. הגירעון בשנת התקציב הקודמת הסתכם ב-1.3 טריליון דולר.



הגירעון בשנת התקציב הנוכחית צפוי להוות 9.8% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) לעומת 8.9% בשנת התקציב הקודמת, העריך בחודש שעבר cbo. שיעור הגירעון בתקציב מהתמ"ג עתיד להיות הגבוה ביותר מאז שיא של 10% שנרשם בשנת התקציב הקודמת בשיאו של המיתון בארה"ב, ואשר היה הגבוה ביותר מזה 65 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully