וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי ניסן: לא נשלם שכר מינימום שהוא פיקציה

מירב ארלוזורוב

11.2.2011 / 7:27



>> ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול במסיבת העיתונאים שכינס כי הממשלה מוכנה להעלות את שכר המינימום, אך רק למקבלי "שכר מינימום אמיתי". מוקדם יותר אתמול האשים ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, את ההסתדרות ואת העומד בראשה, עופר עיני, בכך ששכר המינימום אינו עולה. לדברי ניסן, הממשלה מוכנה להעלאת שכר המינימום - אבל אינה מוכנה לשלם שכר מינימום שהוא "פיקציה".

ניסן התכוון לעיוותים בשכר בשירות המדינה: מרבית מקבלי ההשלמה לשכר מינימום משתכרים בפועל הרבה יותר ממנו. ניסן דורש כי העלאת שכר המינימום לא תחול על עובדים אלה, אך ההסתדרות מסרבת לדרישה. לדבריו, הממשלה מוכנה להעלות את שכר המינימום באופן אמיתי - אבל ההסתדרות מתעקשת רק על דברים שקשורים להסכם העבודה, ולא לעובדים חלשים באמת.



לפי נתוני משרד האוצר, 18.7 אלף מעובדי שירות המדינה מקבלים השלמה לשכר מינימום - כיום 3,850 שקל בחודש. לכאורה, משמעות הדבר היא ש-18.7 אלף מעובדי שירות המדינה משתכרים פחות מ-3,850 שקל בחודש - אך בפועל, השכר הממוצע של מקבלי השלמה לשכר מינימום הוא 8,800 שקל, ו-46% מהם מדורגים בדירוגי ניהולי. הם מקבלים בממוצע השלמה של 552 שקלים בחודש לשכרם, אף ששכרם גבוה ב-130% משכר המינימום.



הסיבה לפערים היא תוספות שכר שונות שמקבלים העובדים בשירות המדינה שאינן נכללות בשכר היסוד לצורך חישוב שכר המינימום. בין אלה נכללים תוספת ותק, תוספת הבראה, פרמיות, שעות נוספות, החזר הוצאות ומענקים. בסך הכל, רק 5% ממקבלי השלמה לשכר מינימום אכן משתכרים פחות מ-5,000 שקל בחודש. 35% מהם משתכרים 6,000-8,000 שקל בחודש, ו-31% משתכרים יותר מ-10 אלף שקלים בחודש.



דובר ההסתדרות מסר בתגובה כי העלאת שכר המינימום תחול על כל העובדים ללא הבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully