וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד הבטן האחרון של ברלוסקוני

מאת אשר שכטר

11.2.2011 / 7:27

מה שלא עשו הקשרים עם המאפיה, תמונות העירום, התקריות הדיפלומטיות והתביעות - תעשה כנראה זונה ורקדנית בטן בת 17 ? התביעה האיטלקית ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה באשמת קיום יחסי מין עם קטינה ? סופו הפוליטי של סילביו ברלוסקוני נראה קרוב מתמיד



>> בשבוע שעבר אמר סילביו ברלוסקוני כי צחק כששמע את הדיווחים על שערוריית המין החדשה שלו, שבה מככבת רקדנית בטן וזונה בת 17 ממוצא מרוקאי שכינויה "רובי גנבת הלבבות", איתה לכאורה קיים יחסי מין. כעת, לאחר שהתביעה באיטליה המליצה להעמיד לדין את ראש ממשלת איטליה בהליך מזורז בטענה שניצל לרעה את סמכותו וניסה לטייח את העובדה שקיים יחסי מין עם קטינה, ניתן לשער שברלוסקוני לא צוחק עוד.



השערורייה הנוכחית שונה מכל השערוריות הרבות האחרות שבהן נקשר שמו של ברלוסקוני, האיש העשיר באיטליה, עם הון המוערך ב-7 מיליארד דולר ושליטה כמעט מוחלטת בתעשיית המדיה האיטלקית. בשנים האחרונות ראש הממשלה הבלתי נלאה של איטליה הסתבך בלא פחות משלושה משפטים, השתתף באינספור אורגיות עם נשים צעירות שפרטיהן פורסמו בהרחבה בעיתונות האיטלקית והעולמית, הותקף ונחבל בפניו, נקשר למאפיה, השפיל את קנצלרית גרמניה והתמחה במתן הערות גסות ומחוות מיניות לנשים באשר הן. אך השערורייה הנוכחית עשויה, סוף סוף, להוביל למפלתו של סולטן איטליה.

בניגוד למשפטיו האחרים, שעסקו בחשדות לשחיתות פוליטית ועסקית מצדו של ברלוסקוני, המשפט הנוכחי, אם ייצא לפועל, יהיה הראשון שבמרכזו יעמדו חייו האישיים ההדוניסטיים - אלה שזיכו אותו בפרס "כוכב הרוק של השנה" של "רולינג סטון" האיטלקי ב-2009. עדויותיהן ותמונותיהן של עשרות נשים צעירות שטענו כי קיימו יחסי מין עם ברלוסקוני בן ה-74, חלקן תמורת תשלום, אמנם התפרסמו בשנתיים האחרונות ללא הרף, אולם הפעם מדובר בקיום יחסי מין עם קטינה וניסיון לטייח את המעשה - עבירות שעשויות להוביל לעונש מאסר של עד 15 שנים.



איך מובארק קשור לפרשה



במוקד הפרשה החדשה נמצאת קארימה אל-מארוג', רקדנית ממוצא מרוקאי במועדון לילה, שנודעה בכינוי רובי רובקורי (באיטלקית: רובי גנבת הלבבות), אותה הכיר ברלוסקוני בארוחת ערב לרגל ולנטיינ'ס דיי שנערכה בשנה שעברה באחוזתו, סמוך למילאנו. היא היתה אז בת 17, ולדבריה ברלסוקוני העניק לה 7,000 יורו במזומן ותכשיטים. אבל גם היא וגם ברלוסקוני מכחישים את טענת התביעה כי קיימו יחסי מין.



"זאת הפעם הראשונה בחיי שגבר לא ניסה לקחת אותי למיטה. הוא התנהג כמו אב, אני נשבעת", היא אמרה לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה". עם זאת, תיארה אל-מארוג' בפירוט את אורח חייו הסוער של מנהיג הכלכלה הרביעית בגודלה באיחוד האירופי והשביעית בגודלה בעולם: ארוחות מפוארות בכיכובם של ברלוסקוני, חבריו ועשרות נשים צעירות, שהיו נהפכות לעתים קרובות למסיבות "בונגה בונגה" - ריקוד אפריקאי שברלוסקוני טוען כי למד משליט לוב, מועמר קדאפי - בהן האורחים היו מקיימים יחסי מין זה עם זה.



המארחת במסיבה המדוברת, שגילתה כי אל-מארוג' בת 17 ולא בת 24 כפי שטענה, ביקשה ממנה לא לחזור לאחוזת ברלוסקוני, "משום שהיו לו מספיק בעיות בעבר עם קטינות אחרות". המארחת התכוונה לאייריס בררדי, זונה שלדברי התביעה באיטליה ברלוסקוני שכב אתה בנובמבר 2009, לפני יום הולדתה ה-18. לפני שהתבקשה לעזוב, סיפרה אל-מארוג', לקח אותה ברלוסקוני לחדרו והעניק לה מעטפה ובה 7,000 יורו ותכשיטים, והציע לרכוש לה מכונית ספורט מסוג אאודי r8 - לכאורה מבלי לבקש תמורה.



הפרשה קיבלה תפנית לרעה במאי 2010, אז נעצרה אל-מארוג' בחשד לגניבה של 3,000 יורו במילאנו. מאחר שהיתה עדיין קטינה, הופנתה לבית מעצר לקטינים. אולם לאחר שתי שיחות מצד ברלוסקוני למשטרה היא שוחררה מהכלא והועברה לחזקתה של ניקול מינטי, חשפנית לשעבר שהפכה לשיננית של ברלוסקוני, ומאז כבר הספיקה לקבל תפקיד רשמי במפלגתו. גם מינטי נחקרה במסגרת הפרשה.



לדברי התביעה, ברלוסקוני מיהר לפעול לשחרורה של אל מארוג' בשל חששו כי הרומן ביניהם יתגלה. ברלוסקוני, מצדו, טוען כי ביקש לשחררה מהכלא כדי למנוע תקרית דיפלומטית, משום שסבר בטעות שמדובר באחייניתו של נשיא מצרים חוסני מובארק. זה, לפחות, ההסבר שנתן למשטרה המקומית כשהתקשר וביקש לשחררה ממעצר.



בית הבושת של ראש הממשלה



קיום יחסי מין עם זונה איננו עבירה על החוק באיטליה, אך קיום יחסי מין עם פרוצה שטרם מלאו לה 18 - כן. עונש המאסר על קיום יחסים עם פרוצה שאינה בגירה נע בין חצי שנה לשלוש שנים, בעוד שעונש המאסר שעשוי ברלוסקוני לקבל, אם יורשע בניצול לרעה של מרותו, עשוי לנוע בין ארבע ל-12 שנים.



שלשום הגישה התביעה באיטליה בקשה להעמיד לדין את ברלוסקוני בהליך מזורז, באשמת בעילת קטינה וניצול יחסי מרות. התובע הראשי של מילאנו, אדמונדו ברוטו ליברטי, העביר ללשכתה של השופטת כריסטינה די-צנסו, שתיאלץ לקבל את ההחלטה בנושא, מסמך בן 782 עמודים הכולל ראיות מקיפות על אורח חייו של ראש ממשלת איטליה. בכתב התביעה, המבוסס על ראיונות עם משתתפים במסיבותיו של ברלוסקוני והקלטות, מתואר ביתו של ברלוסקוני כבית בושת שבו נערות רוקדות חשופות חזה וראש הממשלה עצמו מתנהג כ"קריקטורה", לדברי אחד המשתתפים.



ברלוסקוני תמיד היה ידוע לשמצה בשל חוש ההומור שלו, הבדיחות הסקסיסטיות והיהירות שהפכו אותו לחביבם של האיטלקים. אבל הפעם נראה כי נמאס לאיטלקים, במיוחד לנשים, ממעלליו. בסוף השבוע האחרון הפגינו כ-9,000 בני אדם במילאנו נגד שלטונו, בהם אנשי רוח ומפורסמים, בטענה כי "הפך את איטליה לבית בושת". בפירנצה הפגינו אלפים נגד הבושה שלדבריהם הביא ברלוסקוני על תדמיתה של המדינה. כ-74 אלף בני אדם חתמו על עצומה באתר האינטרנט של העיתון השמאלני l'unita, שקראה לנשות איטליה להפיל את ברלוסקוני. נשות איטליה, שאהדו את ברלוסקוני בעבר, הן גם אלה שהעלו אותו לשלטון, והוא סמך על תמיכתן במשך שנותיו בפוליטיקה.



"נשות איטליה משלמות את המחיר הכבד ביותר בסקנדל הזה, מכיוון שהמסר שמועבר הוא שיש להן ערך רק בשל גופן. הן סחורות שקיימות לשרת את הסולטן, את הקיסר", אמרה רוזי בינדי, נשיאת המפלגה הדמוקרטית האופוזיציונית וסגניתו של יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט, לרויטרס. הפגנה נוספת נגד ברלוסקוני, שמכוונת לנשים, צפויה להיערך ביום ראשון.



ברלוסקוני, מצדו, מעולם לא התנצל על סגנון חייו הנהנתני. "אני לא קדוש, כולכם יודעים זאת", אמר בראיון למגזין רכילות ב-2009, "תפסיקו להפר את פרטיותי". מאוחר יותר, בעקבות ההאשמות כי קיים יחסים עם קטינות, אמר כי "עניתי כבר לשאלה היחידה שיש למישהו זכות לשאול אותי: 'ראש הממשלה, האם אי פעם היתה לך מערכת יחסים עם קטינה?'. תשובתי היא 'בהחלט לא'".



ברלוסקוני גם הכחיש כי שילם לפרוצות עבור שירותי מין, בטענה כי "מעולם לא הבנתי כיצד ניתן להגיע לסיפוק ללא הרגשת הכיבוש". זאת, אף שפטריציה ד'אדריו, נערת ליווי שלטענתה קיימה יחסי מין עם ברלוסקוני תמורת כסף, פירסמה הקלטה שבה נשמע ראש ממשלת איטליה כשהוא משוחח עמה על יחסיהם. בצילום פפראצי של אחוזתו ב-2009 נראו צעירות עירומות לצדו של ראש ממשלת צ'כיה לשעבר, גם הוא בעירום.



ב-2009, לאחר שנכח במסיבת הולדתה ה-18 של דוגמנית תחתונים בשם נעמי לטיציה, התגרשה ממנו רעייתו השנייה, ורוניקה לאריו, בטענה כי הוא מקיים יחסי מין עם קטינות וכי היא אינה יכולה להישאר נשואה לאיש ש"חי את חייו כקיסר". אגב, ב-2007 נאלץ ברלוסקוני לפרסם התנצלות פומבית בפני אשתו - לאחר שאמר לדוגמנית מארה קרפניה, שנבחרה לפרלמנט מטעם מפלגתו, כי "לולא הייתי נשוי הייתי מתחתן אתך מיד".



האביר של איטליה



לא במקרה הפך ברלוסקוני לוותיק מבין מנהיגי מדינות הג'י-8. מדובר בשורד הגדול של הפוליטיקה האיטלקית. הוא שרד אינספור שערוריות ואישומים, גם לאחר שנקשר למאפיה האיטלקית, שלטענת מתנגדיו סיפקה לו את הונו הראשוני, גם לאחר שעמיתיו וחבריו הקרובים ביותר הורשעו בשחיתות ובקשרים לפשע המאורגן ונידונו לעונשי מאסר, וגם לאחר שצירף בשנה שעברה לרשימת מפלגתו בבחירות ארבע מועמדות צעירות ויפות ללא ניסיון, אחת מהן בוגרת הגירסה האיטלקית של "האח הגדול". שום דבר לא עוצר את "האביר" של איטליה, כפי שהוא אוהב לכנות את עצמו, שלדבריו הצטרף לפוליטיקה כדי להציל את איטליה מהשמאל.



כעת ברלוסקוני מרוויח מכך שהאופוזיציה באיטליה מפולגת ולא אפקטיבית. לפי הסקרים, אף ששיעור התמיכה בו נפל לשפל חסר תקדים של 35% בינואר, הדבר אינו מיתרגם לירידה בתמיכה במפלגתו או לעלייה בתמיכה במפלגות האופוזיציה. האיטלקים עדיין חוששים להצביע לשמאל, לאחר שורה של שערוריות שחיתות שנקשרו במפלגה הסוציאליסטית בשנות ה-90. ברלוסקוני מחזיק בינתיים ברוב קטן בפרלמנט, מספיק לדבריו כדי לנהל את המדינה, והוא אינו צפוי לוותר מרצונו על כס ראש הממשלה.



אולם הפרשייה האחרונה עשויה בהחלט לסמן את סוף הקריירה הפוליטית שלו. בחודש שעבר ביטל בית המשפט החוקתי של איטליה חוק שהועבר ב-2010, והעניק לראש הממשלה ולחלק משריו הבכירים חסינות זמנית של 18 חודשים מתביעות. כעת צפויים להיפתח שלושה תיקים של ברלוסקוני שהוקפאו. באחת התביעות מואשם ברלוסקוני כי שילם לעורך דין 600 אלף דולר כדי לשקר תחת שבועה לטובתו בשני משפטי שחיתות שנערכו נגדו בשנות ה-90. משפט זה ייפתח ב-11 במארס. במשפט אחר מואשם ברלוסקוני בהונאת מס הנוגעת לרכישת זכויות שידור על ידי חברת המדיה שלו, מדיהסט. משפט זה ייפתח ב-28 בפברואר. ב-5 במארס ייערך גם שימוע ראשוני בנוגע לחקירה נוספת נגד ברלוסקוני.



ברלוסקוני, שטען בעבר כי "אני ללא ספק האדם הנרדף ביותר בתולדות העולם ובתולדות האנושות", הכחיש את ההאשמות, ואמר כי מדובר במהלך חתרני של השמאל. כהוכחה לכך שעוד יש לו תומכים בקרב הציבור, עשרות בני אדם הפגינו למענו במילאנו עם פרסום ההודעה על החלטת התביעה. "זאת פשוט חרפה", אמר לעיתונאים ברומא על החלטת התובעים השבוע, "זאת פשוט חרפה וזה מגעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully