וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להוציא את תחום התכנון ממשרד הפנים"

רנית נחום-הלוי

11.2.2011 / 9:16

בעל הבית



>> "מי שאחראי על תחום התכנון בישראל כשל כשל נוראי, שאת המחיר שלו כל אזרחי ישראל משלמים כיום. מינהל מקרקעי ישראל פועל מצוין ומשרד הבינוי והשיכון עושה עבודת קודש, אבל איני יכול לומר את אותם הדברים לגבי משרד הפנים" - כך אומר חנן מור, הבעלים ומנכ"ל קבוצת הנדל"ן הציבורית חנן מור, על רקע הפרסומים בשבוע האחרון על מחסור בקרקעות מתוכננות לשיווק. מצב זה גורם לכך שמינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון משווקים כיום קרקעות בעייתיות שעליהן חסמים שונים ואף קרקעות שאין עליהן תכנון - אותו יידרשו לבצע היזמים עצמם.

מה אתה חושב על פעילות משרד הפנים?



"משרד הפנים לא רואה את עצמו אחראי על תחום הבנייה בישראל וזה האבסורד. הרי כל תחום התכנון נמצא באחריותו, ולכן יש לו השפעה מכרעת על מחירי הדיור. משרד הפנים, כך נראה, רואה עצמו אחראי לתחומים כהוצאת דרכונים, טיפול בעובדים זרים והתנהלות מול רשויות מקומיות בלבד. נוצר הרושם שזה משרד יותר פוליטי ופחות ביצועי. אם כך, יש לפעול להוציא את תחום התכנון ממשרד הפנים, ולחברו עם משרד אחר, אולי עם משרד הבינוי והשיכון.



"בעיה מרכזית נוספת היא שכיום מוסדות התכנון בישראל פועלים ללא מנהיג. מאז ששמאי אסיף, מנהל מינהל התכנון היוצא, סיים את תפקידו, טרם מונה לו מחליף. מדובר בסמכות התכנונית הגבוהה ביותר".



איך כל זה משפיע על מחירי הדיור?



"חוסר תכנון משפיע באופן ישיר על היצע הקרקעות המתוכננות, וכיום אין הרבה כאלה. המחסור בהיצע מוביל לעליית מחירים.



"יש צורך בפעולות של ממש בתחום התכנון כדי לשנות את המצב, ולא ניתן להסתמך על הרפורמה המקודמת כיום בלבד, שהיא פסיק קטן ממה שנדרש. כיום נראה שכל משרד ממשלתי מושך לכיוון שלו, ואין תיאום ביניהם. אם ניקח את הבנייה הירוקה כדוגמה, נושא זה מקודם על ידי השר להגנת הסביבה, בעוד שמי שאמור להוביל אותו זה המשרד האחראי על התכנון. נוצר מצב שמשרד הפנים אדיש, לא מותאם לתקופה הנוכחית ובסופו של יום, ענף הנדל"ן נופל קורבן לכך שאין גוף ביצועי מתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully