וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביוטכנולוגיה בי.אס.פי גייסה 6 מיליון שקל ומתכוונת להתחיל לשווק בשוק האמריקאי

מאת יעל פטר

11.2.2011 / 9:12

מערכת ה-HyperQ של החברה מאפשרת לעשות אנליזה לאות המתקבל באק"ג ולהעלות את רמת הדיוק של הבדיקה



>> חברת הביוטכנולוגיה השלימה גיוס של כ-6 מיליון שקל בהנפקת שתי סדרות של כתבי אופציות. החברה הגדילה את היקף הגיוס המבוקש מ-5.1 מיליון שקל, לנוכח ביקושי יתר במכרז הציבורי שהסתכמו ב-6.8 מיליון שקל. התמורה העתידית המקסימלית ממימוש כתבי האופציות (סדרות 4 ו-5) עשויה להגיע ל-19 מיליון שקל.



החברה תשתמש בכסף בעיקר לשם כניסה ושיווק של מוצר החברה, hyperq, לשוק האמריקאי. מערכת hyperq מאפשרת לעשות אנליזה לאות המתקבל במהלך אק"ג, ובאמצעות אלגוריתמיקה מנתחת המערכת ומקבלת נתונים נוספים על אלו המתקבלים באק"ג רגיל. מניית בי.אס.פי ירדה ב-58% בשנה האחרונה והביאה את שווי השוק של החברה ל-72 מיליון שקל.



ניסים גרייזס, מנכ"ל בי.אס.פי, מסביר כי "במחלה כמו בעיית לב כלילית, מכשיר האק"ג הרגיל אינו מספיק מדויק. נהוג לשלוח אנשים לבדיקות נוספות, יקרות ומסוכנות יותר, מאחר שבמהלכן יש פליטת קרינה. לא תמיד מאתרים באופן מדויק את האנשים שצריכים בדיקות נוספות אלו. המערכת שלנו מאפשרת דיוק גבוהה בהרבה מהמערכות הקיימות בשוק".



בי.אס.פי מתכוונת להרחיב את תשתית השיווק והמכירות לכמה מדינות שנמצאות בצמיחה מהירה, בעלות שווקים גדולים ותהליכי רגולציה קצרים לקבלת אישורים. בי.אס.פי תנסה להוסיף הסכמי רישוי עם ספקי מערכות אק"ג, ולבצע מחקרים קליניים שיתמכו בשיווק בבתי חולים וקליניקות.



בשנים האחרונים התרכזה החברה בסדרה רחבה של ניסויים קליניים בארה"ב ואירופה, המערכת נבדקה 17 אלף פעם והמבדקים האלו הצביעו על תוצאות חיוביות. לדברי החברה, באבחון רגיל של אות אק"ג שיעור גילוי המחלה הוא כ-55%, ואילו בעזרת הטכנולוגיה של ה-hyperq רמת הדיוק עולה ל-80%.



"הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת לקבל מידע שאינו נראה בעין כשמסתכלים על אק"ג רגיל", אמר ערן טולדו, סמנכ"ל פיתוח של בי.אס.פי, "הטכנולוגיה עובדת בתחום תדרים גבוהים יותר. זהו סוג האותות שבדרך כלל מחשיבים אותם כרעש ומסננים אותם החוצה כדי שלא יפריעו לרופא לקרוא את המידע". החברה מצאה דרך להשתמש במידע לאנליזה של המחלה.



"מחסור של חמצן בלב גורם לאפקטים פיזיולוגיים, ובשלב מתקדם לכאב בחזה ותעוקה אצל החולים בזמן מאמץ. המערכת מסוגלת לגלות את האיסכמיה בשלב מוקדם יותר של המחלה ובאופן ספציפי, וכך פחות אנשים בריאים מאובחנים כחולים ויותר חולים מאובחנים ככאלה. את הטכנולוגיה הטמענו בתוך מכשירי אק"ג רגילים לבדיקות מאמץ. כיום זהו מכשיר דואלי שנותן אק"ג קונוונציונלי, וכן את הנתונים הנוספים בעזרת מערכת ה-hyperq", הוסיף טולדו.



ההנפקה כללה חבילה של 85 אופציות הניתנות למימוש בטווח הקצר (כתשעה חודשים) במחיר של 60 אגורות לאופציה, ו-56 אופציות ארוכות הניתנות למימוש למניות בתוך תקופה של 4 שנים, כשמחיר כל אופציה הוא 2.01 שקלים.



החברה חתמה באחרונה על הסכם הפצה עם חברת smn) synergistic medical network), שתשווק את המוצר בשוק האמריקאי לרופאים במרפאות ובבתי חולים.



החברה גם הודיעה בשבוע שעבר על הסכם רישוי מסחרי עם החברה השווייצית שילר (schiller), שהיא יצרנית וספקית של מכשירי אק"ג. לשילר ניתן רישיון עולמי ולא בלעדי לשימוש בתוכנה של מוצר החברה. לחברה צפויים תמלוגים דו-ספרתיים בעבור כל מערכת של בי.אס.פי שבה שילר תשתמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully