וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של איש עסקים חיטטה בסלולרי - וגילתה כי קינן נרתם לעזרת בעלה באופן המעורר חשד לפליליים

מרדכי גילת, ישראל היום

11.2.2011 / 12:43

גורם המקורב לחקירה: "התיק עדין פתוח; מישהו מלמעלה בולם את החקירה הגלויה"



האם משה לדור, פרקליט המדינה, מתחיל להתעייף? האם הפרקליט שצבר בשנתיים האחרונות נקודות זכות רבות, נח כבר על זרי הדפנה של פרשות קצב, אולמרט והולילנד?




אחת הדוגמאות המביכות לקוחה מתיק סודי ביאח"ה, שאחד מגיבוריו לכאורה הוא מנכ"ל ציון קינן. לקינן יש הרבה חברים, בהם גם מי שנגועים בשחיתות פלילית או ציבורית, ושמו נקשר לפני כשבועיים עם החשדות בתיק החקירה נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. קינן נחקר באזהרה בחשד לאישור אשראי בתנאים יוצאי דופן לדנקנר ושוחרר בתנאים מגבילים.



קצה החוט של תיק החשדות הסודי הוא אשתו של איש עסקים רב כוח ואמצעים, אשר בינה לבין בעלה פרצו סכסוכים קשים, ולפני כשנה הם התדיינו בבית משפט לענייני משפחה. עם סיום הדיון שכח הבעל את הטלפון הנייד על השולחן, אשתו לקחה אותו, חיטטה בהודעות השמורות בו והבינה שנפל לידיה אוצר: ההודעות לימדו אותה (על פי גירסת מי שראה וקרא אותן) כי ציון קינן נרתם לעזרת בעלה באופן המעורר חשד כבד למעשים פליליים.



במקביל לפניית המתלוננת לבית משפט לענייני משפחה, פנה הבעל לבית הדין הרבני בתל אביב ופתח בהליכי גירושים. היה לו עניין לחתוך את הקשר בינו לבינה במהירות, בין היתר מכיוון שעד להכרעה סופית בתיק היה עליו לשלם לאשתו דמי מזונות כבדים. הוא ניסה לחסוך מעצמו את ההוצאה הזאת.



איש העסקים חיפש דרך לזירוז ההליך המשפטי, פנה לחברו הקרוב ציון קינן, וזה גייס למשימה אסיר צווארון לבן לשעבר הנחשב לבעל קשרים במקומות הנכונים. באדם הזה תלו הבעל ומנכ"ל בנק הפועלים תקוות גדולות ולא טעו: עבריין הצמרת לשעבר הבטיח לפתור את הבעיה.



"פרשה חמורה", כינה השבוע גורם משפטי את התיק הזה ולא הגזים בדבריו. החקירה השקטה העלתה שיש ממש לכאורה בחשדות. לצוות הבדיקה, בראשות סנ"צ יורם נעמן, כמו למפקדי יאח"ה באותה התקופה, תנ"צ שלומי איילון ונצ"מ נחום לוי, היה ברור: ציון קינן מילא כאן תפקיד חשוב. יש חשדות לכאורה למעורבותו במעשים פליליים. המכיר היטב את התיק אמר לי השבוע: "אני יכול רק להצטער על התפנית הזאת אחרי פרישת הקודקודים הקודמים של היחידה. זה בפירוש לא משקף את החומר שנאסף. העובדה שלפני שבוע היה עדיין התיק הזה פתוח בהמתנה להחלטת הפרקליטות - מדברת בעד עצמה".



הפגישה בלשכת לדור



ארבעה חודשים אחרי שהמתלוננת, מלווה בפרקליטה דאז עו"ד איתמר כץ, התייצבה ביאח"ה והגישה תלונה מפורטת - הזמינו את עצמם ראשי יאח"ה לפגישה אצל פרקליט המדינה, משה לדור. אף שהחוק מתיר להם לנהל חקירה כזאת ללא אישור או גיבוי של לדור או וינשטיין הם החליטו לבקש את אישור פרקליט המדינה לחקירת ציון קינן ויתר החשודים.



לדור הבין מה מבקשים ממנו וסיכם את הישיבה במשפט קלאסי המכונה במשטרה "צריך עיון". מפקדי יאח"ה שבו למשרדיהם בהנחה שבתוך זמן קצר יינתן להם האור הירוק - שבושש להגיע. שתיקה מוזרה שררה בקו החזית של הפרקליטות כאילו מישהו חושש להצית עוד אש; כאילו האסיר לשעבר שנשלח לקדם עניינים בבית הדין הרבני מרתיע מישהו; כאילו יותר מדי אנשים בעלי כוח וקשרים נמצאים בחבית אבק השריפה הזאת ולפרקליט המדינה אין כוח ורצון להתעסק איתם. לדור אולי בהשפעת הלחשן הקבוע שלו למריחת חקירות לא מיהר להחליט. היה לו זמן.



מה קרה מאז? גורם מקורב לחקירה אמר לפני שבוע כי "כלום כלום כלום. כדורי שינה. התיק עדין פתוח. מישהו מלמעלה בולם את החקירה הגלויה".



גורם מקורב לפרקליטות אמר כי "לדור אמר למשטרה - 'תפעלו על פי הבנתכם'. היה אצלו בנושא הזה ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', כנראה לבד ופרקליט המדינה השאיר את ההחלטה לשיקולו. ככל שאנחנו מבינים היתה מחלוקת בין סגלוביץ' לאנשי יאח"ה בנושא הזה. אין לי הסבר אחר למה שהוביל להקפאת החקירה".



דובר משרד המשפטים, משה כהן, סירב השבוע להידרש לנושא. הוא היפנה אותי, לא במקרה כנראה, לאגף החקירות של המשטרה.



תגובת האגף: "מבלי להתייחס לתוכן הפנייה ולאי הדיוקים בה, בסופו של יום קבע צוות החקירה של יאח"ה כי לא קמה תשתית ראייתית מספקת להמשך חקירה פלילית. ההמלצות אומצו בידי ראש יאח"ה זיווה אגמי כהן ראש יחידת להב 433 דוד מנצור וראש אגף החקירות יואב סגלוביץ".



קינן מסר באמצעות דוברת הבנק עופרה פרוייס כי "לא היו דברים מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully