וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: "נותנים לעיני לנהל את המדינה"

11.2.2011 / 17:33

נשיא איגוד לשכות המסחר אינו מרוצה מהחחלטות האחרונות של ראש הממשלה ושר האוצר. "מצד אחד מעניקים הטבות מס מופלגות ומצד שני מייקרים את הדלק, המים והלחם"

"ראש הממשלה ושר האוצר נותנים לעופר עיני לנהל את המדינה", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, במסגרת יום עיון כלכלי שהתקיים הבוקר במרכז "קתדרה" בתל אביב בנושא נטל המסים. עוד השתתפו ביום עיון: ד"ר אבי שמחון - יועצו הכלכלי של שר האוצר, ח"כ כרמל שאמה הכהן - יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, וד"ר רובי נתנזון - מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית.

לין התייחס בדבריו לנטל המסים בישראל ולהקלות החדשות עליהן הצהיר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני מברך על העלאת שכר המינימום, זוהי פריצת דרך חברתית חשובה. מדיניות כלכלית שאינה בנויה על ערכים חברתיים - בסופו של דבר תיכשל הן כלכלית והן חברתית", אמר לין.

לין התייחס בדבריו לנטל המסים בישראל ולהקלות החדשות עליהן הצהיר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני מברך על העלאת שכר המינימום, זוהי פריצת דרך חברתית חשובה. מדיניות כלכלית שאינה בנויה על ערכים חברתיים - בסופו של דבר תיכשל הן כלכלית והן חברתית", אמר לין.

לין אמר כי "צריך לרדת לשורש הסיבה להתנהלות כלכלית כושלת זו, ולכך יש שני הסברים. האחד, הממשלה מדברת תמיד עם אלה הבאים אליה בתביעות כספיות ואלו הדורשים ממנה לפתור את הבעיות הספציפיות שלהם. ההסבר השני הוא שראש הממשלה ושר האוצר עשו שגיאה אסטרטגית בכך שהעניקו כוח לעופר עיני. הם יושבים ומדברים רק איתו ובכך הפכו אותו לאדם שבסופו של דבר מנהל גם אותם וגם את הכלכלה".

לצמצם פערים חברתיים כמו באירופה ובארה"ב

לפי רובי נתנזון, "המדיניות הכלכלית כיום היא פועל יוצא של מדיניות שכבר למעלה מעשור שמה לעצמה מטרה לצמצם את מעורבותה בכלכלה הישראלית. התפיסה היא שאנו נשב בצד והשוק יעשה את שלו". נתנזון הדגים בכך ש"הוצאות על מזון ודיור תופסות כ-46% מההוצאה של העשירון התחתון לעומת 16% בלבד בעשירון העליון. ישראל מוציאה 16% מהתוצר על יעדים חברתיים לעומת 20.5% במדינות ה-OECD ו-20% מהמשפחות בישראל מצויות מתחת לקו העוני לעומת 10% בלבד במדינות ה-OECD. הקלות נתניהו לא ישנו את התמונה העגומה הזו ועל מנת לצמצם באמת את הפערים החברתיים בישראל צריך מעורבות ממשלתית כמו באירופה וכמו בארה"ב במידה מסוימת".

ח"כ כרמל שאמה אמר כי "השאלה היא מה רוצים שלושת הארגונים שהודיעו על שביתה כוללת במשק. האם הם רוצים באמת להוזיל את מוצרי היסוד לטובת הציבור או שבראש מעייניהם הפלת הממשלה. זהו מאבק פוליטי בחסות כלכלית, ולכן אני לא באמת מאמין שאנשים יצאו לרחובות נגד עליות המחירים. טעותה הגדולה של ממשלת נתניהו נוגעת לדלק - שום ממשלה לפניה לא נגעה במס הבלו על הדלק כפי שנוהגת ממשלת נתניהו מראשית כהונתה".

לדברי אבי שמחון, "הממשלה רוצה להעלות את שכר המינימום לאלו שמשתכרים באמת את שכר המינימום, אך עיני וההסתדרות מתנגדים לכך. הם דורשים שניתן את התוספת גם לאלו ששכרם מתחת למינימום רק אם לא מגלמים בו את התוספות הרבות הנהוגות במגזר הציבורי דוגמת אחזקת רכב, ביגוד ועוד - שמתבטאות באלפי שקלים בחודש. לכך אנו מתנגדים. אנו רוצים לתת את הכסף רק למי שבאמת שזקוקים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully