וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בשוק המשכנתאות בארה"ב: אובמה מתכנן לסגור את פאני מיי ופרדי מאק

ניו יורק טיימס

11.2.2011 / 18:37

דו"ח של משרד האוצר הציג שלוש נתיבי רפורמה אפשריים בשוק המשכנתאות שהיקפו 11 טריליון דולר



ממשל הנשיא ברק אובמה הציג היום תוכנית כללית לגבי שוק המשכנתאות בארה"ב, שהיקפו 11 טריליון דולר, במסגרתה תצומצם באופן ניכר תמיכת הממשלה בשוק המשכנתאות. עם זאת, הממשל סיפק פרטים מעטים בלבד לגבי האופן שבו הדבר יבוצע.



בדו"ח בן 31 עמודים, הציע הממשל כי לסגור את ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק בתוך 10 שנים לכל היותר, והציג בפני הקונגרס שלוש נתיבים אפשריים לצמצום מעורבות הממשלה בשוק המשכנתאות.



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, הגדיר את הדו"ח בתור "תוכנית לרפורמה בסיסית", אולם הדגיש כי יישום התהליך ידרוש זמן לאור שבריריות שוק הדיור בארה"ב. "אנחנו מתכוונים להתחיל כעת בתהליך של רפורמה, אולם נעשה זאת בזהירות ובאחריות כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלית ובתהליך שיקום שוק הדיור", הוסיף.



נתיב הפעולה הראשון שהציע הדו"ח, כולל מצמום משמעותי של תפקידו הדומיננטי של הממשל בביטוח וערבות למשכנתאות, ויגביל את הסיוע הממשלתי רק ללווים בעלי שכר נמוך שיש להם דירוג אשראי מתאים. שני נתיבי הפעולה האפשריים הנוספים ישמרו את תפקידו של הממשל כמבטח משכנתאות - אולם רק בעתות של משבר הפיננסי, לפי אחד משני הנתיבים.



בכך שהציג שלושה נתיבים אפשריים, הממשל פסל למעשה אפשרות של חיסול מוחלט של תמיכת הממשלה בשוק הדיור, כפי שדורשים חלק מחברי המפלגה הרפובליקאית. אולם גורמים במשרד האוצר האמריקאי אמרו כי קרוב לוודאי שמעורבות הממשלה תצומצם לעומת היקפה לפני תחילתו של המשבר הפיננסי בשנת 2008.



בכל מקרה, ענקיות המשכנתאות פאני ופרדי והולאמו על ידי הממשל בספטמבר 2008 עקב המשבר הפיננסי, ייסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully