וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שלטונו של מובראק עשוי להוביל להזדמנויות למשקיעים

רויטרס

12.2.2011 / 16:10

בכירים ממשלתיים במצרים ומשקיעים ברחבי העולם מקווים שהשלטון הבא יהיה בעל שקיפות המעודדת שוק פתוח



סוף שלטונו של מובראק במצרים ביום שישי צפוי להוביל להזדמנויות עבור משקיעים לאחר ששוק חופשי יותר ומסחר בנפח גדול יותר יצמיחו שורשים במדינה ש-80 מיליון אזרחיה רעבים להפוך לחלק מהכלכלה העולמית.



מובארק העביר את השלטון לידי הצבא במדינה 18 יום לאחר שצעירי המדינה השתמשו בטכנולוגיה כדי להוביל להתקוממות, ודרשו משרות, חופש ושקיפות. על אף חוסר הוודאות הפוליטית בטווח הקצר, המשקיעים רואים את מצרים כמדינה שהפכה "מהפיכה לבנה" - ואת ההזדמנות לחטוף נתח שוק במדינה המאוכלסת ביותר באזור.



"מצרים תהנה מדמוקרטיה ושקיפות והשינויים יובילו לצמיחה כלכלית", אמר לארי סרומה מחברת נייל קפיטל מנג'מנט והוסיף: "זוהי הזדמנות נהדרת להשקיע במצרים". לפני ההפיכה, חשיפה של נייל קפיטל למצרים היתה 5%-10% מתיק ההשקעות בשווי 4.97 מיליון דולר.



תחת שלטונו בן 30 השנים של מובראק, מצרים היתה בת ברית חשובה של ארה"ב, ואחד משומרות היציבות החשובות במזרח התיכון. אך כעת, כששלטונו הגיע לכדי סיום, רבים חוששים כי הואקום השלטוני יוביל לעלייתו של משטר המתנגד לקפיטליזם המערבי ויהיה אנטגוניסטי כלפי ישראל, בת הברית העיקרית של ארה"ב באזור.



עדיין אין לדעת מה תהיה התוצאה. אבל בכירים ממשלתיים ומשקיעים באופן כללי, כמו גם מרבית המצרים, מקווים כי השלטון הבא יהיה של ממשלה בעלת שקיפות המעודדת שוק פתוח.



"אני חושב שההשקעות במצרים יכולות רק לגדול בעוד שנה מהיום, אם ממשל חדש יעלה. אם השלטון החדש יהיה דמוקרטי מטבעו, ניתן יהיה לראות שיפור", אמר ברינאט אוונס מחברת קוזארד אסט מנג'מנט בארה"ב.



אפילו אנשי העסקים החזקים והעשירים במצרים קראו ליצירתם של דמוקרטיה ושוק חפשי, כדי לסייע בקבלת השקעות מחוץ למדינה. "כשפחות מ-10% מהאוכלוסיה הם בעלי חשבונות בנק, יש פוטנציאל עצום לצמיחה", אמר כרים בגדדי מבנק ההשקעות בלטון בניו יורק, והוסיף: "כאשר הכלכלה האפורה תהפוך להיות חלק מהכלכלה הרשמית – אנשים יתחילו לבקר את חובותיהם, ללוות יותר, לקנות יותר. יהיה כאן אפקט דומינו גדול", אמר בגדדי.



נכסים במצרים מהווים חלק קטן משהקעות קרנות הגידור העולמיות בשווקים המתפתחים, והכלכלה המצרית מהווה 0.3% ממדד msci העוקב אחר השווקים המתפתחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully