וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פימקו אל עריאן: מצרים תזדקק לסיוע במאמציה לאתחל את הכלכלה

סוכנויות הידיעות

12.2.2011 / 17:02

"זהו לא נושא למזרח התיכון לבדו; מדינות רבות מתמודדות עם אינפלציה במזון, אבטלה וחוסר שיוויון"



מוחמד אל עריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו, אמר כי מצרים תזדקק לסיוע במאמציה להתחיל מחדש את כלכלתה כשמצב הפוליטי במדינה יתחיל להתייצב. אל עריאן, בנו של דיפלומט מצרי, אמר: "הדבר האחד שאני דואג לגביו הוא זרימה החוצה של כספים ממצרים, בעיקר כאשר שוק המניות המקומי ישוב לפעילות".



בהתייחסו לכלכלת מצרים בשלושים הימים הקרובים, אמר אל עריאן: "כולם ממוקדים כעת בנושא הפוליטי. דברים משתנים מהר מאד ובצדק, אבל אל לנו לשכוח שישנם גם אספקטים כלכליים ופיננסיים. במהלך 30 הימים הקרובים תצטרך הכלכלה המצרית לאתחל את עצמה. אל לנו להיות אובססיביים עם הפן הפוליטי בלבד, אנחנו צריכים גם לחשוב שמה שצריך כדי לאתחל כלכלה נעצר באופן דרמטי בעקבות האירועים האחרונים במדינה".



אל עריאן ציין כי היה רוצה לראות במצרים תהליך מעבר שיטיב עם העם המצרי. "תהליך המעבר צריך לכלול שלושה דברים: אחד, לוח זמנים לקראת בחירות פרלמנטריות הוגנות וחפשיות. שתיים, רפורמה חוקתית ושלוש - בחירות לנשיאות. במהלך הימים הקרובים יהיה צריך לעבור את התהליך בצורה שתהיה אמינה בעיני העם".



סגן הנשיא הנוכחי עומר סולימאן יוכל להוביל את התהליך, בהתחשב ברקע הצבאי שלו, אמר אל עריאן. "המוסד בעל האמינות הגבוהה ביותר במצרים הוא הצבא. הצבא ללא ספק יכול להגדיר את הפרמטרים של תקופת המעבר הזו, כל עוד מובהר שהתקופה הזו היא זמנית והסופה דמוקרטיה וחופש. עדיין ישנו חשש שהצבא יישאר בשלטון. אני לא מאמין שזה המקרה, אבל החשש קיים".



על ארה"ב להבין שקודם כל, המהפכה הזו היא מהפיכה של העם המצרי ובעבור העם המצרי, והעם המצרי יהיה זה אשר יקבע לאן היא הולכת. עליה להיות שם כדי לתמוך במעבר לכיוון דמוקרטיה וחופש. עליה להכיר שהכלכלה המצרית תזדקק לעזרה - החל מאשראי לבנק המרכזי ועד לסיוע ישיר. חשוב שברגע שהמהלך הפוליטי יושלם, נוכל לאתחל את הכלכלה במטרה לסייע לעניים - אשר נמצאים בסיכון בימים אלה", אמר אל עריאן.



בנוגע ליחס של המזרח התיכון למצרים החדשה, אמר אל עריא: "זהו לא נושא למזרח התיכון לבדו. אני חושבת שיש פיתוי מסויים לפשט את העניין לנושא אזורי. ישנן מדינות רבות ברחבי העולם שמתמודדות עם אינפלציה במזון, שיעור אבטלה גבוה בקרב הנוער וחוסר שיוויון בהכנסות משקי הבית. בעידן זה של מדיה חברתית, יהיה קשה לשמור על חברה שלה שלושת אלה. עבורי, המסר שעובר לעולם הוא שממשלות צריכות לשמור צעד אחד לפני התהליך הזה ולדאוג לאבטלה ולאלה שמחצית ממשכורתם הולכת על מזון - ומתמודדים עם עליות במחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully