וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון באלג'יריה פיזרו הפגנות נגד הממשלה

סוכנויות הידיעות

12.2.2011 / 21:45

אנליסטים: כלכלת אלג'יריה תלויה מדי במגזר הנפט והגז, האחראי ל-98% מהיצוא של המדינה



משטרת אלג'יריה עצרה היום יותר מ-100 מפגינים ופיזרה אלפי מפגינים נוספים שיצאו לרחובות אלג'יר במחאה נגד שלטונו של הנשיא עבדל עזיז בוטפליקה ובעד שלטון דמוקרטי, על רקע הצלחתה של ההתקוממות העממית במצרים. במקביל, הזהירו אנליסטים כי על אלג'יריה העשירה בנפט לטפל בבעיותיה החברתיות, לפני שהפיכה עממית תוביל לחילופי שלטון.



המצב הסוציו אקונומיסט באלג'יריה דומה לזה שבמצרים או בתוניסיה וכולל אבטלה גבוהה, במיוחד בקרב צעירים, שחיתות ובירוקרטיה, כמו גם חוסר שקיפות. עם זאת, אלג'יריה שונה ממצרים ותוניסיה משום שהיא עשירה בנפט ובגז, עם עתודות נפט של יותר מ-10 מיליארד חביות ותפוקה יומית של 1.2 מיליון חביות נפט. האנליסט לאשן אשי ממרכז המחקר קרנגי שבביירות הזהיר היום כי האזרח הממוצע באלג'יריה חווה ירידה בכוח הקנייה שלו, לצד עלייה במחירי הדיור ועלייה בשיעור העוני.



אשי הזהיר כי כלכלת אלג'יריה תלויה יותר מדי במגזר הפנט והגז במדינה, המהווה 35% מהתמ"ג אך תורם פחות מ-5% מהמשרות הנוצרות במדינה. חלקם של מגזר החקלאות והתעשייה מהווה רק 8% ו-5% מהתמ"ג, בהתאמה. הנפט והגז מהווים 98% מהיצוא של אלג'יריה.



קרן המטבע הבינלאומית (imf) הזהירה גם היא בשבוע שעבר כי על אלג'יריה להפחית את התלות שלה בדלקים מאובנים כדי שתוכל לייצר יותר משרות. "נפט וגז מביאים הון, אבל לא משרות", הזהירה הקרן, "ללא צמיחה מתמשכת וחזקה במגזרים אחרים, הזעם הציבורי על האבטלה הגבוהה יימשך". שיעור האבטלה הרשמי באלג'יריה הוא 10%, אולם בקרב צעירים הוא לפחות כפול מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully