וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונו לנדסברג וחן למדן פורשים מעסקת תנובה

מאת מיכאל רוכוורגר

13.2.2011 / 7:05

בלעדי הסיבה לפרישת השניים: תוספת תשלום שמבקש מאיר שמיר תמורת חלקו בתנובה. לאומי פרטנרס, שרכשה את חלקו של שמיר, נמצאת במגעים אינטנסיביים לגיוס משקיעים חדשים - כדי להשלים את העסקה עד מארס



>> נמשכת הסאגה סביב זהות המשקיעים החדשים שיצטרפו לחברת לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, לרכישת יתרת אחזקותיה של מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר בחברת המזון תנובה (10.35%).



לאומי פרטנרס, שרכשה כחלק מהעסקה עם מבטח שמיר 10.35% מתנובה, סיכמה בחודשים האחרונים על רכישת עוד 10.35% מתנובה עם ארבעה שותפים חדשים נוספים: ברונו לנדסברג (2.6%), חן למדן (2.6%), משפחת תורג'מן (2.6%) ואבי ואיילת גרוס (2.6%) - שהיו אמורים לשלם 100-150 מיליון שקל כל אחד בגין האחזקות שירכשו. בסך הכל מדובר בתשלום כולל לשמיר של כ-1.23 מיליארד שקל, לפני התאמות בגין הדיווידנד שתנובה שילמה לבעלי מניותיה באחרונה.

ואולם ל-themarker נודע כי לנדסברג ולמדן פרשו בשבועות האחרונים מהעסקה, לאחר שלא היו מוכנים לשאת בעלויות נוספות, בסכום כולל של 50-60 מיליון שקל - חלקם של כל אחד 6-7.5 מיליון שקל - שעליו סיכמה לאומי פרטנרס באחרונה עם שמיר. את הסכום שמיר דרש תמורת ביטול מנגנון התאמה של מחיר העסקה לאירוע של מכירה (מכירת spv, החברה הייעודית בעלת השליטה בתנובה שבידי איפקס ושותפיה החדשים) או הנפקתה של תנובה במשך ארבע שנים מיום השלמת העסקה, והיה אמור לפצות את שמיר בגין עליית ערך עתידית של תנובה.



לאומי פרטנרס, שרצתה לרכוש את מלוא האחזקה של שמיר אבל נחסמה בידי בנק ישראל, תצטרך לאתר בשבועות הקרובים משקיעים חדשים שייכנסו לנעליהם של לנדסברג ולמדן, כדי להשלים את העסקה עד תחילת מארס 2011. בין היתר התעניינו בעבר בתנובה הפועלים והבינלאומי, דוד פורר, סמי סגול וניר זכלינסקי מקרן sri global. ייתכן שגם בנקים נוספים, כמו מזרחי טפחות ודיסקונט, יגלו התעניינות.



ככל הידוע, לאומי פרטנרס במו"מ עם כמה משקיעים פרטיים, כשגם בנקים נמצאים בתמונה.



גורם המקורב לעסקה ציין: "מי שייכנס להשקעה יקנה מוצר מוכן ואיכותי שעליו עמלו בלאומי בחודשים האחרונים".



בלאומי פרטנרס סירבו להתייחס לדברים, וציינו: "אנחנו מתקדמים לקראת סגירה של העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully