וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש הסכימה לדרישה של קן: תנסה למכור את הגרנד קניון בחיפה

מאת מיכאל רוכוורגר

13.2.2011 / 7:05

בלעדי בריטיש נדרשת להשיג רוב של בעלי מניות המיעוט כדי לאשר את מכירת הקניון תוך שנתיים, ובכך להסיר את האיום שרובץ על מליסרון. סגירת העסקה נדחתה לאפריל-מאי. הפשרה איפשרה לוותר על חוות דעת של ברנע



>> לאחר משא ומתן אינטנסיבי הצליחו בסוף השבוע ליאורה עופר יו"רית מליסרון, אבי לוי מנכ"ל אחים עופר השקעות ועמיר בירם מנכ"ל בריטיש ישראל ושותף בחברת יו.קיי.וואן, בעלת השליטה בבריטיש, להגיע לפשרה בנוגע להשלמת עסקת הענק בשוק הקניונים.

משפחת עופר מתכננת לרכוש, באמצעות מליסרון הציבורית והאחים עופר השקעות הפרטית, את השליטה בחברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל (71%) תמורת 1.7 מיליארד שקל. בעלי השליטה הנוכחיים בבריטיש הם חברת יו.קיי וואן של המיליארדר הבריטי ליאו נואי וחברת זבלודוביץ' טרסט של פויו זבלודוביץ'.



במסגרת הפשרה המסתמנת, שנובעת מהתנאים המתלים לאישור העסקה שהטילה הממונה על ההגבלים העסקיים היוצאת רונית קן, בריטיש הסכימה לדרישתה של מליסרון להעמיד ייפוי כוח לצורך מכירת הגרנד קניון בחיפה (שבבעלות בריטיש ושוויו מוערך בלפחות 1.1 מיליארד שקל) תוך שנתיים, בעוד מליסרון תמציא את ייפויי הכוח למכירת הקניונים רננים וסביונים שבבעלותה.



החשש של קן הוא שנתח השוק המשמעותי של מליסרון יעניק לה כוח מיקוח בעייתי מול השוכרים. למשל, אפשרות להתנות השכרת שטחים בנכסים אטרקטיביים בשכירת שטחים במיקומים אחרים, המתאפיינים בשיעורי תפוסה נמוכים יותר.



ואולם, מכיוון שבריטיש היא חברה ציבורית יש צורך בכינוס אסיפת בעלי המניות כדי להעביר ייפוי כוח כזה (צעד שבריטיש התנגדה לו עד כה); באסיפה יצטרכו לפחות שליש מבעלי המניות הלא נגועים לאשר את העסקה כבר כעת, כדי למזער את הסיכונים והאי-ודאות הקשורים בה.



משמעות הדבר היא שעמדת הכוח עוברת כעת לבעלי מניות המיעוט בבריטיש - גופים מוסדיים כמו מגדל, הפניקס ואקסלנס - שמחזיקים בכ-28.5% ממניותיה ועשויים להכריע את גורל העסקה. לפי הערכות של מקורבים לצדדים, לא צפויה התנגדות מהותית באסיפה לאישור העסקה.



האסיפה צפויה להתכנס בתוך 40 יום ובמידה שבעלי מניות המיעוט יאשרו את המכירה - מה שיסיר את האיום העיקרי מבחינת מליסרון למכירת הנכס העיקרי שלה, הקריון - הקלוזינג הסופי של העסקה יידחה לכיוון אמצע אפריל.



לאור הפשרה שהושגה בין הצדדים, בשלב זה אין צורך בפרסום הפסיקה של פרופ' אמיר ברנע, שהיה אמור להכריע ולפסוק אם תנאי החלטת הממונה, כטענת הרוכשות, מכבידים ופוגעים באופן מהותי בהן. על אף שברנע סיים את הכנת חוות הדעת, הצדדים ביקשו ממנו בשלב זה לא לפרסם אותה.



בנוסף, כחלק מהפשרה נקבע מגנון פיצוי של עד כמה עשרות מיליוני שקלים לרוכשים עם השלמת העסקה, או קנס למוכרים אם העסקה תבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully