וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים של ארנסט אנד יאנג ממליצים לדניה סיבוס להתמזג עם אפריקה מגורים בעסקת חילופי מניות

מאת מיכאל רוכוורגר

13.2.2011 / 7:05

המלצה נוספת היא שאפריקה מגורים תחלק לדניה כל שנה דיווידנד של 100 מיליון שקל כדי לסייע לה במימון הרכישה



>> לקראת הליך המכירה של החברה הבת אפריקה מגורים לחברה בת אחרת, דניה סיבוס, תמורת כ-650 מיליון שקל, הזמינה דניה סיבוס (מקבוצת אפריקה ישראל להשקעות של לב לבייב) מארנסט אנד יאנג ישראל-קוסט פורר גבאי את קסירר (e&y) עבודה כלכלית. העבודה נועדה לסייע לה להפיק את מלוא התועלת מהמהלך.

ל-themarker נודע כי עיקרי ההמלצות של פירמת הייעוץ חשבונאי-כלכלי e&y הם השלמה הדרגתית של הליך המיזוג של אפריקה מגורים לתוך דניה סיבוס והפיכתה של אפריקה מגורים לחברה פרטית, בעסקה של החלפת מניות.



כך, בשלב מאוחר יותר עם פירעון יתרת החוב של כ-245 מיליון שקל לבעלי אג"ח א' עד 2016, תחדל אפריקה מגורים גם לדווח לבורסה על תוצאותיה ואירועים הקשורים בה. בנוסף, ממליצים ב-e&y כי אפריקה מגורים תשלם מדי שנה לבעלי מניותיה, בעיקר לדניה (75%), דיווידנד של כ-100 מיליון שקל. מדובר בסכום הגבוה בצורה משמעותית מהדיווידנדים של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה שחילקה אפריקה מגורים לבעלי מניותיה בשנים האחרונות.



החלוקה האגרסיבית שעליה מדברים ב-y&e נועדה לסייע לדניה במימון רכישת אפריקה מגורים, שבו נטלה הלוואה בנקאית של כ-350 מיליון שקל, וכן בהמשך, כשיתאפשר הדבר, תוכל דניה לחלק דיווידנדים גם לאפריקה ישראל. ואולם בשל ההתנגדות של הגורמים המממנים את אפריקה מגורים, סביר להניח כי המלצה זו לא תיושם במלוא והיקף הדיווידנד השנתי יהיה בסכומים נמוכים יותר.



התוכנית גם עוסקת בחיסכון בעלויות תפעוליות שונות במסגרת מיזוג בין הפעילויות השונות, וייתכן גם על צמצום בכוח אדם כדי לנצל את יתרונות הסינרגיה בין החברות, כך שלמעשה אפריקה מגורים תהפוך לחטיבה בתוך דניה. במסגרת זו אפריקה מגורים צפויה להעביר את משרדיה לאור יהודה, למקום שבו שוכנים המשרדים של דניה סיבוס. ככל הידוע ההמלצות עדיין לא אושרו בדירקטוריונים של החברות המעורבות, ואין זה ודאי שיאושרו במלואן.



בתוך כך, מידרוג אישרה מחדש בסוף שבוע החולף את דירוג האג"ח של אפריקה מגורים ברמה של a3 ושינתה את אופק הדירוג מנבנה ליציב.



מדניה סיבוס נמסר כי "ב-3 בנובמבר דיווחה החברה על זימון אסיפת בעלי מניות לאישור רכישת אחזקותיה של אפריקה ישראל השקעות בחברת אפריקה ישראל מגורים. בין היתר ציינה החברה בדיווח זה כי ארנסט יאנג הובילה את הערכת השווי תוך שיתוף פעולה עם הנהלת אפריקה מגורים ויועצים נוספים אחרים. כל השירותים שניתנו בידי פירמה זו בהקשר לעסקת הרכישה היו ביצוע של הערכת שווי של אפריקה ישראל מגורים בלבד, שצורפה כנספח לזימון אסיפת בעלי המניות לאישור העסקה.



"דניה סיבוס מעולם לא פנתה לארנסט אנד יאנג לקבלת המלצות כלשהן, לא כל שכן לקבלת המלצות בנוגע לאפריקה ישראל מגורים המצוינות בכתבה, כגון הפיכת אפריקה ישראל מגורים לפרטית, ביצוע מיזוג בין אפריקה ישראל מגורים לדניה סיבוס, וחלוקת דיווידנדים.



"דניה סיבוס, בהיותה חברה המקפידה על קבלת אישורים ודיווחים כנדרש מתוקף היותה חברה ציבורית, תמשיך לעשות זאת ככל שיידרש גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully