וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר המצרי: נזדקק לחבילת תמריצים

13.2.2011 / 9:25

לאחר שהמהומות שיתקו את המערכת הכלכלית במצרים, מנסה שר האוצר במדינה, להנמיך ציפיות: קצב הצמיחה במצרים צפוי להאט ל-4% השנה לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 6%

כלכלת מצרים תזדקק לחבילת תמריצים כדי ליצור משרות - כך אמר שר האוצר המצרי, סמיר רדוואן, לאחר שבסוף השבוע נכנע הנשיא חוסני מובארק ללחץ המפגינים והתפטר.

"אנו צריכים חבילת תמריצים שתהיה קשורה לתעסוקה", אמר רדוואן בראיון לבלומברג. לדבריו, הממשלה תנהל את ענייני המדינה עד להוראות נוספות מהמועצה הצבאית.

למעלה משבועיים של הפגנות חסרות תקדים נגד שלטונו של מובארק גבו את חייהם של למעלה מ-300 קורבנות, לפי הערכות האו"ם. המהומות פגעו ביצוא ממצרים ובתיירות בה, והגדילו את עלויות מימון החוב של הממשלה.

המהומות ככל הנראה יגרמו להאטה בצמיחה בשנת התקציב המסתיימת ביוני, והצמיחה תאט לכ-4% אף שעדיין מוקדם לדעת, אמר רדוואן. הממשלה במצרים צפתה לפני המשבר כי התמ"ג יצמח ב-6% השנה. רדוואן סירב לתת תחזית בנוגע לגירעון התקציבי, אשר התרחב בשנת התקציב האחרונה ל-8.1% מהתמ"ג לעומת 6.9% בשנה הקודמת. לדבריו, לאמצעי החירום תקציביים שהממשלה נקטה בשבועיים האחרונים לא היתה השפעה על הגירעון התקציבי.

כ-9% מהמצרים היו מובטלים לפני פרוץ המהומות, לפי הנתונים הסטטיסטיים הרשמיים של הממשלה. האבטלה בקרב צעירים בני 20-25 היתה 28% ברבעון האחרון של 2008, לפי מחקר שרדוואן כתב עבור ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) של האו"ם באפריל 2009.

רדוואן, כלכלן בכיר לשעבר ב-ILO, מונה לשר האוצר ב-31 בינואר לאחר שמובארק פיטר את הממשלה בראשות אחמד נזיף, בניסיון כושל להרגיע את המהומות. אחד מצעדיו הראשונים של רדוואן היה יצירת קרן בסך 5 מיליארד לירה מצרית (850 מיליון דולר) לפיצוי אזרחים שאיבדו את רכושם במהלך המהומות ומובטלים שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות המהומות. הממשלה גם העניקה חוזים קבועים ל-600 אלף עובדים זמניים, אמר רדוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully