וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל חתמה על חוזים בהיקף ענק בסין

ואדים סבידרסקי

13.2.2011 / 10:45

כי"ל פורחת בסין: החברה חתמה על חוזים לאספקת אשלג בהיקף של 500 אלף טון ללקוחות בסין. לפי כי"ל, החוזים החדשים משקפים עליית מחיר של כ-50 דולר לטון

המסחר במניית כיל (1.18% , 6251.0) נפתח הבוקר בעליית ערכה בכ-1.8% במחזור כספי גבוה וזאת על רקע דיווחה של החברה על כך שחתמה על הסכמים לאספקת אשלג בהיקף של כ-500 אלף טון ללקוחות בסין.

בחברה מציינים כי החוזים החדשים משקפים עליית מחיר של כ-50 דולר לטונה בהשוואה להסכמי אספקה דומים אשר נחתמו במהלך שנת 2010. כיל צפויה לספק אשלג ללקוחותיה הסיניים במהלך המחצית הראשונה של 2011.

כמו כן, בחברה מציינים כי מחיר העסקות החדשות דומה למחיר בו נעשו עסקות עם יצרנים אחרים בשוק. באחרונה חתמו יצרני האשלג הרוסים חוזים המשקפים מחיר של 400 דולר לטון אשלג, וככל הנראה גם במקרה של כיל מדובר ברמת מחירים זהה.

ההסכמים החדשים שנחתמו מחזקים את הקשרים המתהדקים בין כיל ללקוחותיה בסין באמצעות יצוא אשלג לדרום מזרח אסיה במטרה לבסס את מעמדה כספק המייצא כמויות גדולות לשוק הסיני הגדול, בדומה למעמדה בשוק ההודי.

דני חן, מנכ"ל כיל דשנים אמר: "ההסכמים החדשים עם סין, מוכיחים שמפעלי ים המלח תורמים תרומה משמעותית גם לציבור הרחב המחזיק בלמעלה מ-70% ממניות כיל, וגם למשק וליצוא של ישראל. עובדי החברה ומנהליה חשים סיפוק וגאווה נוכח העובדה שייצוא האשלג לסין, כמו גם יצוא הדשנים הנוספים למקומות אחרים בעולם, תורמים לגידול בתפוקות היבול החקלאי והמזון בעולם ומסייעים במאבק לצמצום הרעב בקרב האנושות".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל
  • אשלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully