וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקרנות חוזרת לגייס: קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו 720 מיליון שקל

יעל פטר

13.2.2011 / 11:15

קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד דווקא פדו כ-190 מיליון שקל



תעשיית קרנות הנאמנות סיימה את השבוע החולף עם גיוסים של כ-600 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, לצד גיוס של כ-140 מיליון שקל בקרנות הכספיות. הגיוסים ממשיכים להתמקד בקרנות אג"ח כללי (עם חשיפה מנייתית) ובקרנות הקונצרניות, כך לפי סקירה שבועית של האנליסטים בבית ההשקעות מיטב.



קרנות אג"ח חברות וכללי נהנו מהשבוע הטוב ביותר עבורן ב-3 החודשים האחרונים לאחר שרשמו גיוס של כ-720 מיליון שקל, המייצג קצב גיוס יומי של כ-140 מיליון שקל. במיטב מעריכים כי הגיוסים הערים מיוחסים בעיקר להמשך המגמה החיובית במדדי התל בונד ואג"ח קונצרניות עם עלייה של כ-0.4%, ובכך הן מוחקות את הפדיונות של ימי המשבר במצרים (שהסתכמו בכ-370 מיליון שקל), ואף ממשיכות להגדיל את נתח השוק.



לדבריהם, ציבור המשקיעים ממשיך להסיט כספים לעבר הקרנות המתמחות במניות בחו"ל, לקח טרי מימי המשבר במצרים, תוך הרצון ליצור פיזור גיאוגרפי רחב יותר לחלק המנייתי בתיק ההשקעות. מצד שני, אנו עדים להמשך תהליך צמצום החשיפה לאג"ח ממשלתי על ידי פדיונות גבוהים בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד בדגש על קרנות שאינן חשופות לשוק המניות.



שוק המניות הישראלי נסחר בשבוע האחרון במגמה מעורבת, ובחו"ל נרשמו לרוב עליות שערים קלות, לפיכך, כסף המיועד לאפיק המנייתי המשיך לעבור לשוקי המניות העולמיים, בדומה למגמה בשבוע שעבר. הקרנות המתמחות במניות בחו"ל נהנו מגיוס שבועי של 65 מיליון שקל, הגיוס השבועי הגבוה ביותר מאז יולי 2007. מנגד הקרנות המתמחות במניות בישראל לא מצליחות להתרומם וסיימו את השבוע עם פדיון קל של כ-5 מיליון שקל. הקרנות הגמישות זכו לגיוס של 10 מיליון שקל.



צמצום בחשיפה לקרנות המתמחות באג"ח ממשלתי



האפיק הממשלתי נסחר בשבוע החולף במגמה חיובית קלה. בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמו פדיונות של כ-190 מיליון שקל ובקרנות השקליות פדיונות של כ-30 מיליון שקל. לפי מיטב, בכך אנו עדים להמשך צמצום החשיפה של ציבור המשקיעים לקרנות המתמחות באג"ח ממשלתי מזה כ-3 חודשים. מאז נרשמו פדיונות גבוהים של כ-2 מיליארד שקל.



הקרנות הכספיות המשיכו את המומנטום החיובי מתחילת החודש והן מסיימות שבוע נוסף של גיוסים. בסיכום השבועי הקרנות הכספיות רשמו גיוס של כ-140 מיליון שקל ומתחילת החודש צברו כ-500 מיליון שקל, בכך הן כרגע קבוצת הקרנות במקום ה-2 בגיוס חודשי. במקום הראשון נמצאות קרנות אג"ח חברות וכללי.



קרנות אגד חוץ לא מצליחות להתרומם מחדש ומציינות שבוע נוסף של פדיונות שהסתכמו בכ-20 מיליון שקל. קרנות אלו רשמו מתחילת החודש תשואה ממוצעת שלילית של כ-1% על רקע המשך עליית תשואת פדיון אג"ח ממשלת ארה"ב שהגיע נכון ליום חמישי לרמה של כ-2.7% באג"ח 10 שנים, הגבוהה מזה 9 חודשים. קרנות ממונפות ואסטרטגיה רשמו גיוסים של כ-45 מיליון שקל, מדובר על השבוע ה-15 ברציפות בו נרשמו גיוסים בקרנות אלו.



מתחילת החודש צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.4 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.25 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות של כ-150 מיליון שקל. התעשייה כולה מנהלת נכון להיום כ-162 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully