וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השחיתות: מצרים הפסידה 6 מיליארד דולר בשנה

13.2.2011 / 11:48

מדו"ח של גלובל פייננשל אינטגריטי העוקב אחר השחיתות בעולם עולה, כי בין השנים 2000-2008, הפסידה מצרים 57.2 מיליארד דולר. "הפיקוח החלש אפשר שוחד, גניבות, פשע והעלמות מס"

הפשע והשחיתות עלו לכלכלת מצרים כ-6 מיליארד דולר בשנה ובסך הכל 57.2 מיליארד דולר בין שנת 2000 לשנת 2008 - כך עולה מדו"ח של גלובל פייננשל אינטגריטי (GFI), ארגון ללא מטרות רווח בוושינגטון אשר עוקב אחר השחיתות.

על פי הדו"ח, רוב הסכום היה כתוצאה מהעלמות מס אישיות, וכן שחיתות ופשע. מצרים מדורגת שלישית מבין מדינות אפריקה בהזרמות ההון הבלתי חוקיות מחוץ למדינה - עם סכום שנתי של 6.4 מיליארד דולר שזרם מהמדינה באופן בלתי חוקי מדי שנה. בדו"ח בולטות לרעה מדינות אפריקה ובעיקר אלג'יר ומרוקו.

"מה שקרה במצרים היה תוצאה של מצב מערכתי שבו לנשיא מובארק היה רק חלק", כתב מחבר המחקר, דוו קאר. "הפיקוח החלש אפשר שוחד, גניבות, פשע והעלמות מס, שהוציאו מקופת המדינה מיליארדי דולרים מדי שנה".

לדברי קאר, "הסכום השנתי שהפסידה מצרים, אשר פגע באופן חמור ביכולתה של הממשלה לעודד את הפיתוח הכלכלי ולטפל בעוני, הפך את משטרו הדיקטטורי של מובארק לקשה מנשוא והביא את מצרים למהומות החברתיות והפוליטיות הנוכחיות".

לפי הדו"ח של GFI, בשנת 2005 החזיק החמישון התחתון באוכלוסיה המצרית ב-8.96% מההכנסות במדינה, בעוד שה-20% העשירים ביותר זכו ל-41.46% מההכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully