וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות המפרץ הפרסי על רקע התפטרות מובארק; דובאי עולה ב-0.8%

סוכנויות הידיעות

13.2.2011 / 12:03

חברות בעלות פעילות במצרים מובילות את העליות; חברת הנדל"ן עמאר עולה ב-1.9%



התפטרותו של נשיא מצרים חוסני מובארק עוררה מחדש את ביטחון המשקיעים: בורסות המפרץ הפרסי רושמות עליות בהובלת בורסת דובאי שעולה בשיעור החד זה שבוע.







דובאי עולה ב-0.8% - השיעור החד זה שבוע; אבו דאבי מוסיפה 0.6%; קטאר עולה ב-0.4%; עומאן מטפסת ב-0.5%; בחריין עולה ב-0.2%. את העליות מובילות מניותיהן של חברות עם פעילות במצרים. אייר ערביה, שלה נמל באלכסנדריה, עולה ב-1.1%; חברת הנדל"ן עמאר פרופרטיז, שלה השקעות במצרים, מתחזקת ב-1.9%.



ביום שישי ננעלו בורסות וול סטריט בעליות לאחר שמובארק הודיע אחר הצהריים על התפטרותו. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; s&p500 הוסיף 0.6%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.7%.



על פי הודעתו של עומר סולימאן, סגנו של מובארק, כל הסמכויות לניהול המדינה הועברו לידי מפקדת הצבא. ההמון המצרי בכיכר א-תחריר בקהיר קיבל את הבשורה בשאגות שמחה. "מצרים חופשית, מצרים חופשית", צעקו המפגינים המציפים את הכיכר. "הקץ לעושק, הקץ לשחיתות".



"המשקיעים נרגעו בינתיים שבטווח הקצר, לא יהיה כאוס במצרים", אמר סבסטיאן הנין, המטפל ב-110 מיליון דולר בחברת נשונל אינווסטור באבו דאבי. "מניותיהן של חברות עם חשיפה למצרים עולות. אנחנו צפויים לראות שבוע של עליות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully