וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד נוסף בחקירת העלמות המס של אייל גולן

נורית רוט

13.2.2011 / 12:46

נועם לוי מתל אביב חשוד שסיפק חשבוניות מס פיקטיביות לחברת ליאם הפקות אשר בבעלותו של אייל גולן



התפתחות בחקירתו של הזמר אייל גולן: ביום חמישי הורה בית משפט השלום בירושלים על הארכת מעצרו של אדם נוסף, נועם לוי בן 40 מתל אביב, בחשד כי ספק חשבוניות מס פיקטיביות לחברת ליאם הפקות אשר בבעלותו של אייל גולן.



רשות המסים מנהלת בתקופה האחרונה חקירה נגד חברת ליאם הפקות בחשד להעלמת הכנסות. לפי הודעת הרשות, ממצאי החקירה עד כה מחזקים את החשדות.







במהלך החקירה הגלויה עלה חשד נוסף לפיו חברת ליאם הפקות קיזזה חשבוניות מס פיקטיביות במיליוני שקלים על מנת להשתמט מתשלום מס. על פי מסמכים ועדויות שנגבו מגורמים בחברה, החשבוניות החשודות הגיעו באמצעות נועם לוי. עוד עולה מחומר החקירה כי החשבוניות סופקו בלא שתבוצע כל עבודה או שרות בגינן ובכך התאפשר לחברה לנפח את הוצאות החברה ולהקטין את תשלומי המע"מ.



לוי הוזמן לחקירה אך לא התייצב כנדרש. ביום רביעי בערב הוא נתפס בביתו והובא לחקירה. לוי נחקר ומסר גירסה - ועם סיום החקירה, נעצר ל-24 שעות על ידי קצין משטרה.



הרשות מסרה כי מדובר בחקירה מורכבת עם מספר רב של מעורבים. ממצאי החקירה מצביעים על חשד לעבירות חמורות על חוק מע"מ ופגיעה בקופת המדינה.



לפני כחודש, נעצר ושוחרר בערבות גולן, החשוד בהעלמת עסקות בהיקף של למעלה ממיליון שקל. השופט ארנון דראל מבית משפט השלום בירושלים אישר את התנאים המגבילים, בהתאם להסכמת רשות המסים ובאי כוחו של גולן: הפקדת מזומן לטובת בית המשפט בסך 150 אלף שקל, ערבות עצמית בסך 250 אלף שקל וערבות צד ג' בסך 400 אלף שקל.



בבקשה שהוגשה על ידי מחלקת חקירות מע"מ ירושלים ברשות המסים לבית המשפט נטען כי במסגרת פעילותו בענף הבידור והזמר, עלה החשד כי אייל גולן, באמצעות חברת ליאם הפקות, אינו מדווח על חלק מהכנסותיו מהופעות באירועים פרטיים. במסגרת החקירה הסמויה, כך לפי הבקשה, נאספו ראיות רבות שחיזקו את החשדות הללו. לפי החשד, גולן, שהינו דירקטור ובעלים של החברה, קיבל תקבולים באמצעות עובדי משרדו, בגינם לא הוצאו חשבוניות מס כחוק.



מהבקשה עולה כי לפני כחודש נפתחה החקירה הגלויה בפרשה, שבמסגרתה נערכו חיפושי בית לאייל גולן, לגולן שרעבי מנהל החברה, לאריק בני משה, איש הכספים בחברה, ולדוד (דדי) חנדלי, מנהל האירועים הפרטיים. שלושת האחרונים נעצרו גם הם ושוחררו היום בערבות. בחיפושים נתפסו מחשבים, טלפונים סלולרים ומסמכים רבים.



לפי רשות המסים, העלתה חקירת החשודים כי חלק משמעותי מההופעות של גולן לא דווח למע"מ ולא הוצאו חשבוניות מס ובחלק מההופעות נרשמו חשבוניות רק על חלק התקבול שהתקבל בפועל. "בשלב זה של החקירה קיים חשד להעלמת עסקות בהיקף של למעלה ממיליון שקל", נכתב בבקשה. לטענת רשות המסים, בחקירת המעורבים ובמהלך העימותים נמצאו סתירות רבות ולא התקבלו הסברים לעניין החשד להעלמת הכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully