וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: קנסות היציאה יוגבלו גם ב-HOT ו-yes

משרד התקשורת הודיע כי הגבלת קנסות היציאה שחלה עד כה רק על חברות הסלולר, תורחב לכלל שוק התקשורת. לפי בקשת המשרד, גם חברת הלווין הכבלים לא יוכלו להקשות על הצרכנים

משרד התקשורת הודיע היום (ראשון) כי בהוראת שר התקשורת, משה כחלון, יוגבלו כל קנסות היציאה ללקוחות בשוק התקשורת כולו. כזכור, בתחילת החודש הוגבלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, וביניהם גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, כך שאלו יוכלו לעבור מחברה לחברה בתשלום סכום נמוך משמעותית מהסכומים שנגבו עד כה בתחום.

כעת מבקש משרד התקשורת להחיל את הסדר זה על כלל ענף התקשורת בישראל, ובו גם על לקוחות הכבלים והלוויין, ספקי האינטרנט, חברות הטלפוניה הנייחת, הטלפוניה הבינלאומית ועוד.

ממשרד התקשורת נמסר כי "פעמים רבות התשלום אותו נדרש לשלם מנוי המבקש לבטל את הסכם ההתקשרות במהלך תקופת ההתחייבות, הינו גבוה באופן אשר מהווה חסם מעבר ממשי, כך שהמנוי מתקשה לעבור לחברה מתחרה, אף אם הוא אינו מעוניין להמשיך ולקבל שירות מהחברה הנוכחית. לשם הגברת התחרות והרחבת האפשרויות העומדות בפני הצרכן, משרד התקשורת החליט לצמצם את חסמי המעבר ולהקל על מנוי המבקש להחליף את החברה שממנה הוא צורך שירותים".

החופש לעבור בין חברות

במשרד ציינו כי במידה ומנוי ביטל את הסכם ההתקשרות בינו לבין החברה, במהלך תקופת ההתחייבות, החברה לא תהיה רשאית לגבות ממנו תשלום ולא תמנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול, ששיעורם הכולל יעלה על 8% מממוצע החשבון החודשי של המנוי עד למועד ביטולו, כשהוא מוכפל במספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.

משרד התקשורת הדגיש, כי הוראה זו אינה כוללת את התשלום עבור רכישת ציוד קצה, או תשלום עבור שירותי השכרה או השאלה של ציוד קצה מהחברה – הנפוצים רבות בשוק השידורים.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל אמר לאחר ההודעה כי "מהלך זה של הגבלת הקנסות בכל שווקי התקשורת יחזק את מעמדו של ציבור הצרכנים מול חברות התקשורת, יאפשר לצרכנים חופש מעבר, חופש בחירה ויעצים את התחרות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully