וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של גרמניה יפרוש ולא יתמודד על תפקיד נגיד הבנק המרכזי של אירופה

רויטרס

13.2.2011 / 14:57

בראיון ל"דר שפיגל" אמר אקסל ובר כי הסיר את מועמדותו היות שעמדותיו אינן פופולריות באירופה



נגיד הבנק המרכזי של גרמניה, אקסל ובר, אישר אתמול כי הסיר את מועמדותו לנשיאות הבנק המרכזי של אירופה, ואמר כי הסיבה לכך היא ההתנגדות החריפה בקרב חלק ממדינות אירופה למדיניותו המוניטרית הנוקשה.



בראיון לשבועון "דר שפיגל", אמר ובר כי החשש היה שאמינותה של משרת הנגיד תיפגע אם תוחזק בידי אדם בעל דעת מיעוט בסוגיות חשובות. עמדותיו של ובר נחשבות לנציות במועצת הבנק המרכזי של אירופה, ובשנה שעברה הוא מצא עצמו במקרים רבים בעמדת מיעוט. "העמדות האלה לא ממש סייעו לקבלתי בחלק מהממשלות", אמר ובר, והתייחס לביקורת שמתח במאי על החלטת הבנק המרכזי של אירופה לרכוש אג"ח ממשלתיות כחלק מהמאמצים לפתור את משברי החוב בגוש היורו.



ביום שישי הודיעה ממשלת גרמניה כי ובר יפרוש מתפקידו כנגיד הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, שנה לפני תום כהונתו, מה שיבטל את סיכוייו ליהפך לנגיד הבא של הבנק המרכזי של אירופה, במקום ז'אן קלוד טרישה. ואולם בראיון שהעניק ובר ל"דר שפיגל" הוא הגיב על כך לראשונה.



ובר אמר כי בתוכנית רכישות האג"ח היו טמונים סיכונים גדולים וכי קריאתו לבנק המרכזי לסיימה זכתה לנזיפה פומבית מצד טרישה, בדיוק בתקופה שבה החלו הדיונים לגבי מחליפו של טרישה בתפקיד. "כך שמאז מאי אני מודע בהחלט לכך שהמועמדות שלי כנראה נפגעה", אמר ובר ל"דר שפיגל". "במהלך הזמן התגבשה ההחלטה שלי לא להתמודד על התפקיד החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully