וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הוזלת הבנזין: המאבק במחירים נמשך

על אף חתימת שר האוצר שטייניץ על הצו להורדת 20 אגורות מהמס על הבנזין, ראשי המאבק האזרחי והציבורי לא התקפלו והם ממתינים להמשך פעולות הממשלה בנושא. הפגנה גדולה מתוכננת בשלישי

"לא דיברנו רק על הדלק ואנחנו עדיין חושבים שיש עוד הרבה לדבר עליו" - כך הגיבו היום (ראשון) בהסתדרות העובדים על חתימתו של שר האוצר יובל שטייניץ על הורדת המס האחרון שהוטל על הבנזין. לפי ההסתדרות, הצהרותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מתווה ההקלות טרם הוברר סופית ורב הנסתר על הגלוי בו. "מה עם ההורדה הנוספת במחיר שראש הממשלה הבטיח ב-2010?", שאלו.

מהשלטון המקומי נמסר: "אנו מחויבים לאזרחי ישראל ונמשיך למחות עד שיתקבלו תשובות ברורות ואמיתיות. אין מדובר בהפחתת מחירים, אלא ביטול הייקור וגם זו טיפה אחת בים. לצערנו, טרם קיבלנו תשובות אמיתיות בסוגיית שכר המינימום, כי רוב הציבור כלל לא זכאי לתוספת הזו. סוגיית התחבורה נראית כמו לעג לרש – הנחה רק למחזיקי כרטיס חופשי חודשי בפריפריה, לרוב הציבור זו אינה הטבה. אין התייחסות לפתרון מצוקות הדיור – פצצה חברתית שמתפוצצת לנו בפנים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט הוסיף ואמר כי "כנראה שבממשלת ישראל אוהבים ומעדיפים את מודל הקראווילות, כי אחרת כלל לא ברור היכן יגורו זוגות צעירים ומשפחות, אם מחירי הדירות מתייקרים ואין מספיק היצע. באשר לסוגיית המים, לא מדובר בהוזלת מחירים. לצערנו, זו הצעה ממוחזרת שכבר עלתה לשולחן הדיונים ואין בה כל בשורה לציבור. מחיר המים מורכב מ-30% מסים".

"מה עם ביטול המע"מ?", תהה בוחבוט, "מה עם הורדת מס הדיבידנד? מס ההון? מס החברות? היכן הורדת המחירים האמיתית והיכן הבשורה לציבור? השלטון המקומי מצפה להיפגש עם ראש הממשלה ולקבל ממנו תשובות ברורות על הנושאים שמטרידים את הציבור ואת הרשויות המקומיות".

נערכים להפגנת ענק בשלישי

לדברים הצטרפו גם ראשי המאבק האזרחי במחירי הדלק, שאמרו כי "הודעת ראש הממשלה על הפחתת מחיר הדלק לא מרצה אותנו. ראש הממשלה מזלזל באינטליגנציה שלנו האזרחים".

ראש המטה האזרחי במחירי הדלק, זאב גראואר הודיע כי המאבק נמשך ואף מחריף. "עובדים עלינו ישר בעיניים ואנחנו כן לומדים", אמר והכריז על הפגנת ענק שתיערך ביום שלישי הקרוב ברחבת מוזיאון תל אביב. לדבריו, למאבק אף הצטרפו עמותות וגופים גדולים כמו הנוער העובד והלומד, עמותת עמי, השמאל הלאומי, התנועה החברתית, עמותת שתיל, המרכז לצדק חברתי, ארגון כוח לעובדים, התנועה קיבוצית ועוד רבים נוספים.

תגובות אלו מגיעות על אף חתימתו כאמור של שר האוצר היום על צו להורדת המס על הדלק ב-20 אג'. ההפחתה תכנס לתוקף החל מהלילה בחצות כאשר בתוספת המע"מ תסתכם ההפחתה בתעריף ב-23 אג'.

מדובר ביישום ראשון של סדרת הצעדים להקלה על הנטל שגיבש משרד האוצר בשיתוף משרד ראש הממשלה, עליהם הודיעו שר האוצר וראש הממשלה במסיבת העיתונאים ביום חמישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully