וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הצעד הבא אחרי שוק הסלולר - להגביל את קנסות היציאה בכל גופי התקשורת"

רותי לוי

13.2.2011 / 16:18

שוק התקשורת בישראל הכולל את הכבלים והלווין, ספקי האינטרנט, הטלפוניה הנייחת, והמפעילים הבינלאומיים



משרד התקשורת הודיע היום על כוונתו לבטל את קנסות היציאה ללקוחות בכל שוק התקשורת בישראל הכולל את ענף השידורים (כבלים ולווין), ספקי האינטרנט, הטלפוניה הנייחת, והמפעילים הבינלאומיים, לרבות ללקוחות הנמצאים בהסכמים קיימים.



לדברי שר התקשורת משה כחלון, "לאחר שהוגבלו קנסות היציאה בשוק הסלולר הצעד הבא הוא הגבלת קנסות היציאה לכלל שוק התקשורת. עם אישור החוק יוסר מכשול משמעותי שיסייע בהגברת התחרות, והלקוחות יהיו חופשיים לעבור בין החברות בלי חשש ובלי קנסות". התיקון צפוי לעבור במהלך שנת 2011.




כזכור, החל מה-1 בפברואר הוגבלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, וביניהם גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, וכעת ניתן לעבור מחברה לחברה באותה המתכונת של תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם החברה הסלולרית שלו.



המהלך הנוכחי הוא חלק ממהלכים נוספים, שמטרתם צימצום חסמי מעבר בין החברות והעברת הכוח ללקוח. במקביל, משרד התקשורת פועל להרחבת התחרות באופן שיאפשר ללקוח לבחור באלטרנטיבות נוספות. כך, בתחום התשתית הנייחת המשרד פועל להכנסת חברת החשמל כספק תשתית רחבת סרט נוסף למפעילים, כאלטרנטיבה ל-hot ובזק.



בנוסף, בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית - פועלת הממשלה להרחבת מערך ה-dtt כאלטרנטיבה לחברות הכבלים והלוויין - לקוח יוכל לרכוש ממיר בעלות חד פעמית של 400-200 שקל ולקלוט בעתיד 18 ערוצים מבלי שייאלץ לשלם תשלום חודשי.



כיום, חלק ניכר מהסכמי ההתקשרות המוצעים על ידי חברות התקשורת, כוללים תקופת התחייבות, שביטול ההסכם על ידי המנוי במהלכה, כרוך בתשלום או בהפסד הטבה. פעמים רבות התשלום אותו נדרש לשלם מנוי המבקש לבטל את הסכם ההתקשרות במהלך תקופת ההתחייבות, הינו גבוה באופן אשר מהווה חסם מעבר ממשי.



כאמור, לשם הגברת התחרות והרחבת האפשרויות העומדות בפני הצרכן, משרד התקשורת החליט לצמצם את חסמי המעבר ולהקל על מנוי המבקש להחליף את החברה שממנה הוא צורך שירותים. במידה ומנוי ביטל את הסכם ההתקשרות בינו לבין החברה, במהלך תקופת ההתחייבות, החברה לא תהיה רשאית לגבות מהמנוי תשלום ולא תמנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול.



כאמור, סכום התקרה נגזר משירותי החברה שצרך המנוי, כך שסכום זה אינו כולל תשלום עבור רכישת ציוד קצה. כמו כן, לא ייכלל בסכום זה תשלום ששילם המנוי עבור שירותי השכרה או השאלה של ציוד קצה מהחברה, שירותים הנפוצים בעיקר בשוק השידורים. לעניין זה יצוין כי התשלום יילך וייפחת ככל שהמנוי יממש את ההתקשרות עם המפעיל למשך תקופה ארוכה יותר, בתקופת ההתחייבות.



כמו כן הציע המשרד באופן דומה להסדר שנקבע לעניין חברות הסלולר, כי ייאסר פירעון מיידי של יתרת התשלומים בעבור ציוד קצה שרכש המנוי מהחברה. פרעון מיידי כאמור, מהווה חסם מעבר משמעותי עבור המנוי. כמו כן, מוצע כי ההסדרים האמורים, יחולו גם על מנויים קיימים.



מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, אמר כי "מהלך זה של הגבלת הקנסות בכל שווקי התקשורת יחזק את מעמדו של ציבור הצרכנים מול חברות התקשורת, יאפשר לצרכנים חופש מעבר, חופש בחירה ויעצים את התחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully