וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אברהם: להתנות את המענקים לאינטל בגיוס עובדים ערבים

גיא גרימלנד

13.2.2011 / 17:07

הקרן: "יש לדרוש ממפעלים אשר תכניות הסיוע שלהם כבר אושרו לפעול להעסקת עובדים ערבים"



ביוזמות קרן אברהם טוענים במכתב שהעבירו היום (א') לחזי צאיק, מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, כי המשרד צריך להתנות הענקת מענקים לחברות בהעסקת עובדים ערבים. במסיבת עיתונאים האחרונה שערכה אינטל, הודיעה החברה כי היא צפויה לגייס במהלך שנת 2011 כאלף עובדים נוספים בעקבות הסכמים עם הממשלה, אשר במסגרתם העביר לה מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת כ-740 מיליון שקל במהלך שנת 2010.



בקרן אומרים: "לצד מסלולי סיוע לפי החוק נקבעו גם מסלולי סיוע לתעסוקה והעסקת עובדים, המתמרצים העסקת אוכלוסיות שונות, לרבות האוכלוסייה הערבית. אך להבנתנו אין בכך כדי למנוע התניית מתן סיוע לפי החוק בהעסקת עובדים ערבים. נהפוך הוא, מסלולי הסיוע לתעסוקה אך מדגישים את החשיבות שמייחס משרד התמ"ת להעלאת שיעור התעסוקה בקרב אזרחי ישראל הערבים. סעיף 19 לחוק קובע כי מינהלת מרכז ההשקעות רשאית, לפי שיקול דעתה, להתנות את כניסת אישור תכנית סיוע לתוקפו במילוי תנאים מוקדמים שייקבעו באישור. אנו סבורים כי מעתה ואילך יש להתנות אישורי תכניות סיוע בהעסקת עובדים ערבים. התנייה כזו עולה בקנה אחד עם התכלית שקבע משרד התמ"ת להגברת שילובם של האזרחים הערבים בשוק העבודה. כמו כן, נראה לנו כי ככל האפשר יש לדרוש ממפעלים אשר תכניות הסיוע שלהם כבר אושרו לפעול להעסקת עובדים ערבים, ובמיוחד ביחס לאותם מפעלים אשר זכו לסיוע בהיקף כספי ניכר של מיליוני שקלים ויותר".



יש לציין כי אינטל ישראל היא המעסיקה הפרטית הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי שמעסיקה בני מיעוטים. על המכתב חתומים מנכ"לים משותפים בקרן, אמנון בארי-סוליציאנו ומוחמד דראושה
יושבי הראש של יוזמות קרן אברהם הם אורני פטרושקה ודב לאוטמן.



ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "מרכז ההשקעות יבחן בעיון את ההצעות הכלולות במכתב זה ויוציא תשובה מנומקת בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully