וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים הזרים עדיין חוששים מאי בהירות פוליטית באזור - ומוכרים את מניות הבנקים הישראליים

ואדים סבידרסקי

13.2.2011 / 17:45

יובל בן זאב: "ציפינו היום לעליות שערים בקרב מניות הבנקים עקב מכפילים נוחים אך ראינו לחץ מהזרים"



משקיעים זרים עדיין חוששים מאי בהירות הפוליטית באזור ומעדיפים להתרחק מהשקעות, פופולריות עד לא מזמן, בישראל. בניגוד לצפי למגמה חיובית מובהקת היום במסחר בבורסת תל אביב, כתגובה להתפטרותו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, והודעת צבא מצרים כי יכבד את הסכמי השלום עם ישראל, התמתנו העליות של מדדים המובילים בהובלת מניות הבנקים, ובמיוחד הפועלים ולאומי. מדד מניות הבנקים איבד במהלך היום 0.9% מערכו והשלים ירידה של כ-9% מתחילת 2011, בהשוואה לירידה מתונה יותר של 1.4%, בתקופה זו, בקרב מדד ת"א 25 כולו.



יובל בן זאב, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסיפ ברוקראז' מסביר כי משקיעים זרים המחזיקים בהיקפים גדולים של מניות בנקים ישראלים והאחראים על כמחצית ממחזורי המסחר במניות הבנקים המובילים במשק, הבחינו לאחרונה בעליית הסיכון של ישראל וכי התמונה הגיאופוליטית באזור עודנה מעורפלת על אף התפטרות נשיא מצרים. יתרה מזו, סבור בן זאב כי מצרים הינה רק מרכיב אחד מתמונה הכוללת המושפעת ממדינות נוספות באזור.



"עקב העובדה כי הבנקים המקומיים נסחרים כיום במכפילים נוחים להשקעה (מכפיל 9 הצפוי בשנת 2011 בקרב 5 בנקים מקומיים גדולים), ציפינו היום לעליות שערים בקרב מניות הבנקים, אך ראינו לחץ של הזרים לממש הולך וגובר לקראת סיום המסחר על המניות האלו למרות שהחלו להיסחר הבוקר בעליות בתנופה חיובית מסוף השבוע בוול סטריט. מחזורי המסחר של כ-65 מיליון שקל שנרשמו בקרב מניות הפועלים ולאומי הם גבוהים מן הרגיל בימי ראשון, מה שמעיד על מימושים של השקעות הקלאסיות בקרב משקיעים זרים", מסביר בן זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully