וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים המשפיעים לאחר המשבר: רגהורם רג'אן, רוברט שילר וקנת רוגוף

אקונומיסט

13.2.2011 / 19:35

נוריאל רוביני, שכונה בעבר "ד"ר דום", מדורג רביעי בסקר שנערך בקרב 50 כלכלנים מובילים



בסקר שנערך בקרב 50 כלכלנים מובילים, ניסה מגזין "אקונומיסט" לגלות מי הכלכלנים המעצבים את החשיבה הכלכלית לאחר המשבר, כפי שעשו ג'ון מיינרד קיינס לאחר השפל הכלכלי של שנות ה-30 ומילטון פרידמן בשנות ה-70.







השם המוביל שעלה הבולט בסקר הנוכחי הוא רגהורם רג'אן מאוניברסיטת שיקאגו, הטוען כי חוסר האיזון הגדל בעולם הוביל מדינות לעודד את שוקי האשראי, מה שתרם למשבר הפיננסי.



במקום השני ניצבו יחד רוברט שילר מאוניברסיטת ייל, שמזהיר כבר מספר כמה שנים מפני התרוממות רוח בלתי רציונלית של משקיעים, וקנת רוגוף, שמחקרו אודות בועות מציב מתאר את המשבר כרצף של בועות הלוואה וקריסה.



במקום הרביעי המשותף ניצבו נוריאל רוביני, שהזהיר מפני המשבר וזכה בכינוי "ד"ר דום" עד שנבואותיו לבסוף התגשמו; ובארי אייכנגרין, שבחן את שוקי המט"ח והסיכונים הטמונים בקיבוע מטבעות.



אקונומיסט שאל את הכלכלנים גם אילו כלכלנים היו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר במהלך העשור האחרון, והשם שעלה במקום הראשון הוא זה של בן ברננקי יו"ר הבנק הפדרלי, שמדיניותו משפיעה לא רק על השוק האמריקאי אלא על השווקים בעולם כולו. קיינס, ששמו חזר להיות פופולרי, ניצב במקום השני בדירוג זה, מדורג שני ואת המקום השלישי חלקו הכלכלנים פול קרוגמן, ג'פרי סאקס והיימן מינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully