וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי ג'ט משתמשת בננו-טכנולוגיה - ומוזילה את עלות הטיסות

זוהר בלומנקרנץ

13.2.2011 / 22:54

חברת התעופה תהיה הראשונה בעולם לעטוף מטוסיה בציפוי מיוחד שיפחית חיכוך אווירי - ובכך יוזיל עלויות



חברת התעופה איזי ג'ט הכריזה על שימוש בטכנולוגיה חדשנית להפחתת צריכת הדלק במטוסים, המבוססת על ננו-טכנולוגיה - מה שיביא להוזלה נוספת במחיר כרטיסי הטיסה. בכך היא הופכת לחברת התעופה הראשונה בעולם אשר מאמצת שיטה חדשנית זו. חברת התעופה מבצעת טיסות מבריטניה ומשווייץ לישראל.




מדובר בציפוי אולטרה-דק (פחות ממיקרון) שהוא פולימר הנדבק לשכבת הצבע ומפחית הצטברות לכלוך או שאריות פסולת על הכנפיים ובמשטחים אחרים של המטוס, ובכך מצמצם את החיכוך ומביא להפחתה בתצרוכת הדלק.



יצרני הציפוי מעריכים שהוא מסוגל להביא להפחתת צריכת הדלק במטוסים ב1%-2%. בשלב הראשון, איזי ג'ט תבחן את הציפוי על 8 מטוסים ובמהלך 12 החודשים הקרובים תערוך השוואה בצריכת הדלק בין מטוסי הניסוי לשאר מטוסי החברה. את הציפוי פורץ הדרך, הנמצא כבר בשימוש הצבא האמריקאי, משווקת בבריטניה חברת "tripleo" והיא זו שתיישם את הטכנולוגיה במטוסי החברה.



לדברי מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול, "היעילות היא בדי.אן.איי של החברה. אנו שואפים תמיד למצוא דרכים להפחתת השימוש בדלק במטוסינו. אם נמצא דרכים להפחית את צריכת הדלק, נוכל להציע לנוסעים מחירים נמוכים יותר ושימוש במטוסים פחות מזהמים".



לדבריה, "מאז היווסדה בשנת 95' איזי ג'ט, חברת התעופה לטיסות מוזלות מהמובילות באירופה, שואפת למצוא דרכים לשיפור יעילותה, כדי להציע לנוסעים את המחירים הזולים ביותר. איזי ג'ט שמה דגש רב על הפחתת פליטת הפחמן הדו חמצני ממטוסים לאטמוספרה ולשם כך הצטיידה במטוסים מהדגמים החדשים ביותר. צי המטוסים של איזי ג'ט מונה כיום 194 מטוסים, כשגילם הממוצע הוא ארבע שנים בלבד. זהו צי מטוסים מהצעירים ביותר באירופה, עם תפוסה של 87% - הגבוהה ביותר מבין חברות התעופה האירופאיות האחרות".



לדברי מקול, מטוסי איזי ג'ט עושים שימוש במנוע אחד לנסיעה על מסלול ההמראה וצורכים פחות ציוד קרקע ממטוסי חברות תעופה רגילות. גם המשקל על המטוס מופחת על ידי שימוש בשטיחים מיוחדים קלים במיוחד וכעת החברה שוקדת על הפחתת משקל נוספת עם חיפוש אחר מושבים קלים יותר.



"כל האמור מביא לכך שנוסע באיזי ג'ט מרוויח פעמיים: הוא גם משלם פחות וגם אחראי להפחתה של 22% בפליטת הפחמן הדו חמצני ביחס לנוסע בכל חברת תעופה אחרת לאותו אורך קו ובאותו סוג מטוס", אמרה מקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully