וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: איכות מערכת החינוך כאיכות מוריה

מירב ארלוזורוב

14.2.2011 / 6:49



>> "איכות מערכת חינוך אינה יכולה לעלות על איכות מוריה", מצטט שר החינוך, גדעון סער, את המסקנה המרכזית של הדו"ח המפורסם שערכה חברת הייעוץ מקינזי לגבי מערכות חינוך מצליחות בעולם. המסקנה ההיא, לפיה אין דבר חשוב יותר להצלחת מערכת חינוך מאשר איכות מוריה, משמשת כיום נר לרגלי משרד החינוך תחת ניהולו של סער.

כדי לקדם את איכות המורים בישראל מונה סער כמה צעדים שמשרד החינוך נוקט בהם. הצעדים קצרי הטווח הם גיוס מורים איכותיים - באמצעות מבצעי גיוס מיוחדים, כדוגמת זה של גיוס מהנדסי היי-טק כמורים לטכנולוגיה. הצעדים ארוכי הטווח נועדו להביא לשיפור איכות המורים מן השורש.



מהלכים אלה כוללים את העלאת שכר המורים, במסגרת רפורמות אופק חדש ועוז לתמורה, שינוי שבוע העבודה במסגרת אותן רפורמות כדי שלא תהיה יותר משרה חלקית בהוראה, קידום האטרקטיביות של מקצוע ההוראה באמצעות שיפור הסביבה הבית ספרית, כמו שיפורים טכנולוגיים וניסיונות להפחתת האלימות.



בנוסף, משרד החינוך מקדם מהלך ארוך טווח להעלאת רף הקבלה ללימודי הוראה באמצעות רפורמה מקיפה במכללות להוראה. המכללות הועברו השנה לפיקוח הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), המרצים במכללות יידרשו מעתה לעמוד בסטנדרטים זהים לאלה של מרצים באוניברסיטאות, מספר המכללות יקטן באמצעות מיזוגים של מכללות, וגם רף הקבלה ללימודים במכללות יועלה. פרדוקסלית, מדווח סער, העלאת רף הקבלה הביאה בינתיים להגדלת הביקוש למכללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully