וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעות הדיבה ההדדיות של אורן פרנק ורפי גינת הסתיימו בפשרה

מאת הילה רז

14.2.2011 / 6:49

פרנק יתנצל בפני גינת על ביטויים בוטים שכתב בבלוג שלו. בהתאם להסכם, שהושג בהליך של גישור, יידחו באופן הדדי התביעות שהגיש כל אחד מהם מבלי שייפסקו הוצאות משפט לאיש



>> תביעות הדיבה ההדדיות שהגישו איש הפרסום אורן פרנק ואיש התקשורת רפי גינת זה נגד זה הסתיימו בהסכם פשרה בסוף שבוע שעבר. הסכם הפשרה נחתם על ידם בתום הליך גישור שנערך בפני השופט בדימוס שלי טימן, בהתאם להמלצת בית המשפט שלפיה יסיימו השניים את הסכסוך באמצעות גישור.

לפי ההסכם, גינת ופרנק הסכימו לוותר על טענות רבות ומוצקות שהיו באמתחתם, ולהסתפק בהצהרה בנוסח הבא: "גינת ופרנק מודעים לנזקים ולפגיעה בתדמיתם של שני הצדדים ומצרים על כך". הסעיף הבא קובע כי "פרנק מתנצל בפני גינת ו'כלבוטק' על מספר ביטויים בוטים שכתב, בקשר ישיר או עקיף לכתבת התחקיר בעניין רשת 'טיב טעם'".



פרנק וגינת הסכימו עוד כי כל אחד מהם רשאי לפרסם את תוכן הסכם הפשרה, אך ללא השמטה או תוספת כלשהי בכל כלי תקשורת. הסכם הפשרה אמור לשים קץ למחלוקות בין הצדדים. לפי הסכמתם והצהרתם, "עם חתימתם על הסכם הפשרה אין ולא תהיינה להם טענות זה כלפי זה, בהקשר לכתבה ולפרסומים שהיו בעקבותיה, והם מתחייבים שלא להגיש כל הליך נוסף בקשר זה, על כל שלוחותיו". בהתאם להסכם, יידחו באופן הדדי התביעות שהגיש כל אחד מהצדדים מבלי שייפסקו נגד מי מהם הוצאות משפט.



לפני כשלוש שנים הגיש גינת תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד פרנק, מנכ"ל חברת הפרסום מקאן-אריקסון לשעבר. התביעה הוגשה בעקבות טורים שפירסם פרנק בבלוג שלו ב-themarker cafe, שבהם טען כי "כלבוטק" מבצעת תחקירים על חתולים בחנויות טיב טעם אך לא היתה מעיזה לחקור, למשל, את נוחי דנקנר. הדברים עוררו סערה שבעקבותיה פיטר אילן שילוח, מבעלי מקאן-אריקסון, את פרנק.



לאחר שפוטר, פירסם פרנק טור נוסף בבלוג תחת הכותרת: "איך הביא רפי גינת לפיטוריי". בתביעה שהגיש גינת נגד פרנק הוא טען, באמצעות עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות', כי כל הטקסטים בטורים שקריים. בתגובה הגיש פרנק כתב הגנה חריף ובו טען כי גינת הוא מניפולטור, ציניקן חסר מעצורים, מקורב לאישים בעלי השפעה ונוטה לטובתם בעבודתו העיתונאית.



בכתב תשובה שהגיש גינת לבית המשפט הוא טען שמדובר במסכת של פרסומים שקריים שהפיץ פרנק נגדו, והיא חלק ממסע נקם של פרנק. לפני כשנתיים וחצי הגיש פרנק תביעת דיבה נגד גינת, בסכום זהה לזה שתבע ממנו האחרון. גינת הגיש בקשה לסילוק על הסף של התביעה נגדו, וטען כי התביעה מופרכת וקנטרנית - בקשתו של גינת נדחתה. התביעות ההדדיות נדונו במאוחד בבית המשפט, שהמליץ לצדדים לפנות להליכי גישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully