וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד שנייה - באחריות

מאת רונית הראל

14.2.2011 / 6:49

שוק מוצרי היד השנייה לא מתנהל רק במרחב הווירטואלי: לאתרי המכירות המקוונים - כמו הומלס, יד2 או WinWiN - שמציעים מגוון מוצרים משומשים, מצטרפות יותר ויותר חנויות ורשתות. בניגוד לאתרים, שבהם העסקה מתבצעת לרוב מול אדם פרטי, שאינו יכול לערוב לאיכות המוצר או לספ




שעוני היוקרה מתקתקים



שגאל תכשיטים



התמחות: שעונים ותכשיטי יוקרה.



מוצרי יד שנייה: שעוני יוקרה מסוג קרטייה, ברייטלינג, רולקס ואומגה.



יעקב דוידי, בעלי הרשת, מסביר כי מוצרי היד השנייה מגיעים אל החנות כברטר, לאחר שהלקוח רכש מוצר חדש במקומם. "יש אצלנו מחלקה המתמחה בשעוני יוקרה יד שנייה שבשלב ראשון מוודאת את האותנטיות של השעון. בשלב הבא השעון עובר ניקוי וחיטוי חיצוני ובדיקה מכנית. במידה שהשעון זקוק לטיפול, הוא נשלח למעבדה מוסמכת ונמכר עם אחריות. כל השעונים הם במנגנון שווייצרי, במצב מצוין ומתפקדים היטב".



מחיר לדוגמה: שעון ברייטלינג סופראושן (2006), שמחירו 14 אלף שקל - ב-6,400 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: דוידי מדגיש כי יש לבדוק את האותנטיות של השעון, בין השאר, באמצעות המספר הסידורי שלו.



לפרטים: shagal.co.il; קניון שבעת הכוכבים, הרצליה; שנקר 46, חולון



העסקה הכי משתלמת: שעון קרטייה מדגם פאשה c מחיר מוצר חדש: 25,070 שקל; יד שנייה: 12,500 שקל



משדרגים את ארגז כלי העבודה



המחסן למקצוען



התמחות: כלי עבודה לבניין, לגינון ולתעשייה.



מוצרי יד שנייה: כלי עבודה שונים כמו מקדחות, פטישונים, משחזות דיסק, גנרטורים, מדחסים, רתכות, ציוד למוסכים ומשאבות.



אור זגורי, מנהל אתר המכירות, מציין כי כלים קטנים נמכרים ללא אחריות בעוד שהכלים הגדולים נמכרים עם אחריות. "כלים מיד שנייה התקבלו בדרך כלל כטרייד-אין, ועברו - אם נדרש - שדרוג ותיקון אצלנו".



מחירים לדוגמה: פטיש חציבה חשמלי שמחירו 2,100 שקל, ב-900-1,000; רתכת מכנית 300 אמפר שמחירה 1,000 שקל, ב-400 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: זגורי מדגיש כי "כל כלי לגופו. ברכישת גנרטור יש לבדוק מנוע ושעות עבודה ואם מדובר במקדחות ובמברגות - לבדוק שהעוגן והשדה במצב תקין".



לפרטים: hml.co.il; צבי ברגמן 14, פתח תקוה



העסקה הכי משתלמת: פטישון בוש מחיר מוצר חדש: 1,250 שקל; יד שנייה: 420 שקל



טרייד-אין על האופניים



רוזן ומינץ



התמחות: רשת חנויות אופניים, אביזרים וציוד רכיבה, עם התמחות בגלשני רוח וקייט-סרף.



מוצרי יד שנייה: אופניים, גלשני רוח, מפרשים, קייט-סרף.



גדי מינץ, מנכ"ל ובעלי הרשת, אומר כי המחלקה למוצרי יד שנייה הוקמה כדי לתת שירות ללקוחות המעוניינים לשדרג ציוד קיים. "אנחנו בודקים היטב את הציוד, ומעריכים את השווי שלו. שווי זה ניתן ללקוח בעסקת טרייד-אין לקנייה של ציוד ואביזרים חדשים, וזהו המחיר שבו אנו מוכרים את הציוד במחלקת יד שנייה. הציוד עובר בדיקה ונמצא כראוי להימכר ברשת. במחלקת יד שנייה נמכרים גם דגמים חדשים מתצוגה ומשנים קודמות".



מחירים לדוגמה: אופני כביש giant שמחירם כחדשים הוא 3,500 שקל, ב-1,100 שקל; גלשן רוח שמחירו 2,190 שקל, ב-500 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: מינץ טוען כי ברכישת אופניים צריך לשים לב לבלאי נסתר - חופש בצירים, מסבים שחוקים, סדקים בשלדה וגלגלי שיניים שחוקים. "במערכות של מעצורי דיסק צריך לבדוק שאין בלאי ברפידות ושדסקיות הברקס במצב טוב. כדאי להיעזר במכונאי אופניים, מכיוון שאת רוב הדברים קשה לראות במבט חטוף ולא מקצועי. כשרוכשים ציוד גלישה מיד שנייה, יש לשים לב ולבדוק סימנים לתיקונים בגלשן ותיקון לא מקצועי. יש גם לבדוק את בתי הסנפיר ולראות שהם חזקים ואין בהם סדקים".



לפרטים: rosen-meents.co.il 18 סניפים ברחבי המדינה



העסקה הכי משתלמת: אופני הרים תחרותיים של ellsworth מחיר מוצר חדש: 36 אלף שקל; יד שנייה: 14,500 שקל



מצלמים וחוסכים



פוטופילם



התמחות: ציוד צילום - מצלמות אנלוגיות ודיגיטליות, מצלמות וידיאו וציוד נלווה.



מוצרי יד שנייה: מצלמות דיגיטליות, מצלמות אנלוגיות, מצלמות וידיאו ואביזרים נלווים.



בנצי טל, בעלי פוטופילם, אומר כי החנות עובדת בשיטת הטרייד-אין בעבור לקוחות המבקשים לשדרג את הציוד שברשותם. לאחר רכישת מכשיר חדש, המכשיר הישן נמכר בחנות כיד שנייה לאחר שעבר בדיקה וניתנת עליו אחריות. לפי טל, מחיר מוצר יד שנייה הוא כ-50% פחות מאותו מוצר חדש.



מחירים לדוגמה: מצלמת קאנון eos1000d שמחירה 2,390 שקל ב-1,790 שקל. מצלמת ניקון d200 מקצועית שכבר לא נמכרת כחדשה, ב-2,700 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: במצלמה דיגיטלית יש משמעות רבה לכמות התמונות שצולמו בה. כאשר יש יותר מ-100 אלף תמונות, המצלמה כבר עלולה לפתח תקלות שהעלות שלהן עלולה להיות גבוהה מאוד. מומלץ גם להסתכל על החיישן ולוודא שהוא נקי משריטות. בקניית עדשות משומשות חשוב לבדוק שאין עובש בתוך המצלמה.



לפרטים: fotofilm.co.il; אלנבי 84, תל אביב



העסקה הכי משתלמת: מצלמת קאנון d7 מחיר מוצר חדש: 7,300 שקל; יד שנייה: 4,950 שקל



סלולרי בחבילה מפתה



סיטי מובייל



התמחות: חנות למוצרי סלולר ואביזרים נלווים ומעבדה לתיקוני טלפונים סלולריים.



מוצרי יד שנייה: מכשירים סלולריים.



אדם לוי, אחד ממנהלי החנות, מסביר כי השיטה הנהוגה בחנות היא של טרייד-אין - לקוחות הרוכשים מכשירים סלולריים חדשים, משאירים את המכשיר הישן למכירה כיד שנייה. לוי אומר כי עם קבלת המכשיר הוא עובר בדיקת מעבדה ונמכר כתקין, כולל אחריות לחצי שנה.



מחירים לדוגמה: מכשיר סוני אריקסון w995, שמחירו כחדש הוא 1,300 שקל, ב-700 שקל; מכשיר סמסונג z240, שמחירו כחדש הוא כ-900 שקל, ב-300 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: לדברי לוי, בקניית סלולר יד שנייה יש לשים לב שהרוכש אינו נופל קורבן להונאה. "אחת ההונאות שנתקלתי בהן היא זו של אנשים המדווחים על גניבת המכשיר, זוכים בהחזר הביטוח ובמקביל מוכרים את המכשיר שנגנב כביכול, במחיר מאוד משתלם. העניין הוא שחברת הסלולר מבטלת את המספר הסידורי של המכשיר ברגע שהיא מיודעת שהוא נגנב, ואז למעשה המכשיר אינו שמיש. אם מצב כזה קורה אצלנו, יש לנו את הפרטים של המוכר - ואנחנו מזכים את הקונה ומגישים תביעה".



לפרטים: bigphone.co.il; אלנבי 32, תל אביב



העסקה הכי משתלמת: אייפון gs3 מחיר מוצר חדש: 2,800 שקל; יד שנייה (מחודש): 1,600 שקל



לרהט את חדר הילדים - בחצי מחיר



לוליקה



התמחות: חנות המשלבת מגוון מוצרי יד שנייה איכותיים לתינוקות וילדים ומוצרים חדשים, בעיקר צעצועי עץ ומוצרים המיוצרים על ידי אמנים שונים.



מוצרי יד שנייה: מיטות לתינוק, עריסות, לולים, טרמפולינות, כיסאות אוכל, משאבות חלב, משחקים לילדים, ספרים, בובות, אביזרים לחדרי ילדים ובגדים.



"כל מוצרי היד השנייה עוברים ניקוי בסיסי ומיון קפדני, שבו גם נבדק כי המוצר כולל את כל החלקים הנדרשים. מוצרים שאינם נמצאים כאיכותיים מספיק, נתרמים לרשויות הרווחה באזור", מסבירה שרי כהן, בעלים משותף של החנות.



מחירים לדוגמה: מעילים שמחירם כחדשים 80-160 שקל, ב-20-30 שקל; טרמפולינה מנגנת ורוטטת של פישר פרייס שמחירה 449 שקל, ב-175 שקל; מיטת תינוק שילב מעץ מלא בגוון טבעי שמחירה 870 שקל, ב-270 שקל; טיולון של bloo שמחירו 1,590 שקל, ב-350 שקל.



למה כדאי לשים לב בקניית יד שנייה בתחום: כהן מציינת כי כדאי לשים לב שכל החלקים נמצאים, שהמוצר במצב שניתן להשתמש בו ובמידת הרלוונטיות - שלא פג תוקפו.



לפרטים: lulika.co.il קיבוץ עין כרמל



העסקה הכי משתלמת: עגלת bebe, דגם streety מחיר מוצר חדש: 3,000 שקל; יד שנייה: 1,300 שקל



נייד משומש עם אחריות לשלושה חודשים



בני כהן מחשבים



התמחות: מעבדת מחשבים מקצועית, תיקון, שדרוג ומכירת מחשבים חדשים ומשומשים, תיקון מדפסות ופקסים.



מוצרי יד שנייה: מחשבים משומשים נייחים וניידים, gps משומשים, מדפסות ופקסים.



הבעלים, בני כהן, מדגיש כי המוצרים מיד שנייה נבדקים ונמכרים לרוב עם אחריות לשלושה חודשים.



מחירים לדוגמה: מדפסת לייזר ב-800 שקל, כאשר מחירה כחדשה הוא כמעט כפול.



ממה כדאי להיזהר בתחום בקנייה יד שנייה: האחריות קריטית במיוחד במחשבים ניידים. הם רגישים יותר לתקלות ועלות התיקונים יקרה יחסית. כדאי לחפש על גוף המחשב סימנים למכות שהמחשב קיבל ושברים בפלסטיק, לבדוק שהפיקסלים של המסך לא שרופים - שלא רואים נקודות שחורות. לתת למחשב לעבוד עם סוללה ללא חיבור לחשמל ולראות מה קצב ההתרוקנות שלה. לאחר שנה-שנתיים סוללות מאבדות את רוב ההספק שלהן ועלות החלפת הסוללה היא גבוהה מאוד.



חשוב לשים לב שהמחשב מתאים לצרכים. אם המחשב מיועד למשחקים מודרניים, תוכנות גרפיות או עריכת סרטים, כמובן שאין טעם לקנות מחשב יד שנייה ישן עם מעבד פנטיום. לילד קטן שמשחק משחקי פלאש באינטרנט זה כן יכול להספיק. כמו כן, יש להיות מודע למחיר הנמוך של מחשב שולחני חדש (1,000-1,500 שקל), ולוודא שהמחיר של המשומש באמת משתלם.



לפרטים: bc-com.co.il עמק איילון 33, מודיעין



העסקה הכי משתלמת: מחשב נייד של דל



מחיר מוצר חדש: 4,000 שקל (כבר לא נמכר כחדש); יד שנייה: 600 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully