וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם הפעילות באמפייר אונליין העשירה אותך?" לניר: "הכל יחסי"

מאת הילה רז

14.2.2011 / 6:49

בלעדי נועם לניר, לשעבר בעל השליטה בחברת ההימורים באינטרנט אמפייר אונליין, העיד בשבוע שעבר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. לניר נתבע על ידי עובד לשעבר שטען כי לניר התחייב בכתב שישלם לו 2 מיליון שקל במקרה של מכירת החברה. לניר: אין מדובר במסמך מחייב



>> איש העסקים נועם לניר העיד ביום חמישי האחרון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב במסגרת תביעה בסך של 9.8 מיליון שקל שהגיש נגדו עובד לשעבר בחברת ההימורים באינטרנט אמפייר אונליין. התביעה הוגשה לפני כשלוש שנים.

לאורך כל עדותו שנמשכה כחמש שעות התנועע לניר, בעל השליטה בקבוצת ליוורמור השקעות, בחוסר מנוחה בולט. כבר בתחילת עדותו הבהיר לניר "אני סובל מ-adhd, הפרעת קשב וריכוז".



ב-2007 הגיש אורי שטרייכמן, שניהל את הפעילות המסחרית של אמפייר אונליין, תביעה נגד לניר, לשעבר בעל השליטה בחברה, בעקבות מכירת עסקיה לחברת פארטי גיימינג. בכתב התביעה שהגיש שטרייכמן, טייס קרב במילואים, נטען כי מרגע שהחל תהליך הנפקת אמפייר אונליין, הודיע לניר להנהלה כי בכוונתו למכור את פעילות החברה לצד שלישי. בהמשך הבטיח לניר בעל פה לשטרייכמן, על פי התביעה, כי יקבל תשלומים משמעותיים במקרה של מכירת מניות החברה וביוני 2006 התחייב לו בכתב כי ישלם לו 2 מיליון דולר.



על פי הנטען, בסוף דצמבר 2006 מכרה אמפייר לחברת פארטיגיימינג את כל נכסיה ופעילותה בתמורה ל-38 מיליון דולר. שטרייכמן טוען שבעקבות העסקה פנה ללניר כדי שתמומש ההתחייבות כלפיו. לטענתו, לניר דחה תחילה את דרישתו בנימוק שהוא אינו זוכר התחייבות כזו, והציע לשטרייכמן פיצוי כספי של 300 אלף דולר, סכום ששטרייכמן דחה.



בהמשך כשנאמר לו כי הוא חתם על ההתחיבות, ענה לניר שמדובר בתכתובת פנימית ובלתי מחייבת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד צבי בר נתן, שני שביס ויואב פרוכטמן ממשרד מ.זליגמן.



לפני כשנה דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב שתי בקשות של לניר ושל שתי חברות שלו, אמפייר אונליין וטריידל, לסלק על הסף את התביעה מנימוקים טכניים, ולכן נאלץ לניר להתגונן מפני התביעה.



לניר: "שטרייכמן משליך יהבו על פתקית"



בכתב ההגנה טען לניר, באמצעות עוה"ד עופר פירט ודוד סולמא, כי הוא או כל גורם אחר בחברה לא התחייב בפני שטרייכמן לבונוס כלשהו, מעבר לבונוסים העצומים שקיבל. לטענת לניר "שטרייכמן משליך את כל יהבו על פתקית, ערוכה בכתב ידו של לניר, כאינדיקציה היחידה לאותה התחייבות עלומה למתן בונוס....כל האמור בפתקית הוא תיאור מצב ולא מדובר בהתחייבות לתשלום בונוס. מדובר בהערכה בכמה יתעשר כיסו של שטרייכמן במקרה בו תפורק החברה. בפתקית חסרים פרטים בסיסיים, מהותיים ביותר, שהיו מופיעים בוודאות אילו היתה זו התחייבות".



לניר הסביר ששטרייכמן החזיק ב-1.4 מיליון אופציות של החברה ולפי מחיר המניה בעת פירוק חברת אמפייר אונליין, אכן היו בכיסו של שטרייכמן כשני מיליון דולר במזומן. לשיטת לניר, הפתקית מציגה תחשיב שערך עם שטרייכמן, ממנו עולה כי במקרה של פירוק החברה, בכיסו של שטרייכמן יהיו עוד כשני מיליון דולר. "לא מן הנמנע כי הפתקית עם התחשיב שורבטה באחת מאותן שיחות, ונלקחה על ידי שטרייכמן למשמורת ל'יום סגריר'", טוען לניר בכתב ההגנה.



במהלך עדותו ביום חמישי חזר לניר על גרסתו לפיה המסמך ששטרייכמן טוען כי הוא התחייבות לתשלום 2 מיליון דולר, אינו מסמך מחייב. לניר העיד כי "הרבה פעמים אני כותב על נייר כדי להתרכז. הכתיבה עוזרת לי להתרכז".



על הפרעת הקשב שלו אמר לניר. "אם לא היו לי את ההפרעות האלה הייתי טייס, אבא שלי היה טייס". על כך השיבה לו השופטת, לאה גליקסמן, "מה זה קשור? תתנחם בזה שאתם יותר יצירתיים, לא בטוח שזה פחות טוב מלהיות טייס".



לשאלת עורך הדין בר נתן, "האם הפעילות בטרדל ובאמפייר (חברות ההימורים באינטרנט) העשירו אותך?" השיב לניר, שהונו האישי מוערך כיום בעשרות מיליוני דולרים, "הכל יחסי בחיים".



בהמשך העיד כי החברה הקצתה לו 7 מיליון אופציות. שוויון של האופציות מוערך בעשרות מיליוני דולרים.



לשאלת בר נתן: "אתה ואנשים שהיו איתך, אבנר יסעור, יוסי פרג (מנהלים לשעבר באמפייר, ה"ר) הרוויחו מהפעילות הזו כסף רב באופן יחסי". השיב לניר, "מי יותר ומי פחות". בר נתן חידד את השאלה "אתה יותר והם פחות?. לניר ענה "אמא שלי 45 שנים מורה ומעולם במצטבר לא הרוויחה מיליון דולר. נכון שאני יותר והם פחות".



במהלך חקירתו הנגדית, שאל עו"ד צבי בר נתן את לניר לפי אילו ספרי חשבונות התנהלה חברת אמפייר. לניר השיב "לאמפייר יש רואה חשבון אנגלי והוא אחראי להוציא לפועל את הניהול הכספי". לאחר שלניר נמנע מלהשיב ישירות לשאלה התרתה בו השופטת "אני מצפה שמנכ"ל יענה על שאלה כזו. אתה יכול לענות שאינך יודע". לניר השיב "למיטב ידיעתי אמפייר רשומה בבי.וי.איי (איי הבתולה), נסחרת בבורסה בלונדון וכפופה לחוק של בי.וי.איי ולהוראות רלוונטיות באנגליה".



בהמשך שאל בר נתן אם החברה הפרישה לשטרייכמן תשלומי ביטוח לאומי בקפריסין, המקום בו עבד, בשם החברה? לניר השיב. "יש עובדים של החברה שמתגוררים בקפריסין, והם בעדיפות ראשונה לקבלת אשרת עבודה". השופטת הקשתה "שילמת ביטוח לאומי, או לא?" על כך ענה לניר "לא יודע".



בהמשך עדותו התבונן לניר באחד מעורכי דינו וניסה לומר לו דבר מה. בתגובה התרתה בו השופטת "אתה לבד פה". לניר השיב "לבד זה המצב הטבעי שלי, ככה אני תמיד".



בשלב מסוים בדיון פנה לניר לנוכחים בשאלה: "אני חייב לספר לכם סיפור, אפשר?". השופטת סירבה לבקשתו ואמרה לו "היינו שמחים לבלות איתך ערב חברתי, אבל זו לא המסגרת שבה אנחנו נמצאים".



לאחר מכן, כאשר השופטת הציעה לקיים הפסקה בדיון, אמר לה לניר: "בואי נגרור עוד חצי שעה עד ההפסקה ונלך לאכול שווארמה". השופטת בתגובה: "אתה רוצה שאאשים אותך במתן שוחד?". (עב 8784/07).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully