וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א.דורי וגזית-גלוב נפרדות

מאת מיכאל רוכורגר

14.2.2011 / 6:49

חברת גזית-גלוב של חיים כצמן ודורי סגל נכנסה לגרעין השליטה בחברת אכד הפרטית מקבוצת א.דורי אך השותפות לא הבשילה. בחודש הקרוב יחליטו הצדדים מי יקנה את חלקו של מי בחברה



>> שלוש וחצי שנים חלפו מאז שחברת הנדל"ן גזית-גלוב של חיים כצמן ודורי סגל נכנסה לגרעין השליטה בחברת אכד הפרטית. אכד היא בעלת השליטה בקבוצת הנדל"ן האנרגיה והתשתיות א.דורי של אורי דורי ודוד כץ. ואולם נראה כי הצדדים החליטו לפרק את השותפות, כפי שפורסם בראשונה ב-themarker.



א.דורי דיווחה כי היא מתכוונת לממש את זכותה להפעיל את מנגנון המכירה והרכישה, bmby, שנקבע במסגרת הסכם בעלי המניות, ולרכוש את חלקה של גזית-גלוב באכד, שמסתכם כיום ב-50%, ומקנה לה אחזקה בשרשור של כ-37% מא.דורי. במהלך 30 הימים הקרובים יצטרכו הצדדים להגיע להבנות מי בסופו של דבר יהיה בצד הקונה ומי בצד המוכר. bmby (buy me buy you) הוא מנגנון רכישה ומכירה הדדי, שכל שותף יכול לקנות את חלקו של השני.

גזית-גלוב נכנסה להשקעה בקבוצת דורי בסוף אוגוסט 2007 תקופה קצרה לפני פרוץ המשבר בשווקים. היא השקיעה 44.4 מיליון דולר ברכישת 50% מאכד תמורת 44.4 מיליון דולר. סכום זה שיקף לא.דורי שווי של 116.8 מיליון דולר - פרמיה של כ-23% על מחירה בבורסה אז. בעקבות המשבר והיחלשות הדולר שווי האחזקה של גזית-גלוב בא.דורי מוערך ב-25.5 מיליון דולר, כך שהיא מופסדת על הנייר בגין השקעה זו כ-20 מיליון דולר, כלומר כ-42%.



א.דורי לא ציינה את המחיר שלפיו היא מעוניינת לרכוש את האחזקה של גזית-גלוב. לפי הערכות מדובר במחיר הגבוה ממחיר השוק של החברה, ואורי דורי, מנכ"ל א.דורי, דאג להשיג מימון לצורך העסקה. בנוסף, נקבע בין הצדדים כי בתקופת ה-bmby הם לא יוכלו להעביר את מניותיהם באכד לצדדים שלישיים.



כבר בעת ביצוע ההשקעה בא.דורי תהו בשוקי ההון והנדל"ן כיצד יצליחו שתי דמויות כה דומיננטיות כמו כצמן ודורי להסתדר ביניהן. כצמן וסגל היו השותף השלישי שדורי הכניס לחברה בתוך שנתיים, לאחר שהשותפים הקודמים - קבוצת גולדמן, קריסטל ופקטור וכן אלכס דמביצר - לא הצליחו לתקוע יתד ולתרום לפיתוחה של א.דורי. עם זאת, לפי המקורבים הפרידה בין הצדדים נעשית ברוח טובה.



מאז כניסת גזית-גלוב ביצעה א.דורי שורה של מהלכים מהותיים, כמו הנפקה בבורסה בפולין של חברת הייזום למגורים רונסון (272 מיליון שקל). בנוסף, השלימה א.דורי באחרונה עסקה למכירת 40% מהחברה הבת א.דורי תשתיות ואנרגיה לחברת אלומיי קפיטל, שבשליטת שלמה נחמה וחמי רפאל, תמורת כ-50 מיליון שקל.



א.דורי אנרגיה מחזיקה ב-18.75% ממניות חברת דוראד אנרגיה, הפועלת להקמתה של תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully