וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש איפקס ירשום רווח של 30 מיליון שקל עם השלמת הרכישה של אינדקס

מאת נועם בר

14.2.2011 / 6:49

המוכרים, בראק קפיטל ואורי בן דב, יקבלו 43 מיליון שקל בעבור 55% מהאחזקות. בדש-איפקס בוחנים כעת אם למזג את החברה עם תכלית תעודות סל ולהפוך לחברה הגדולה בענף תעודות הסל. אינדקס נהנית מהכנסה של 20 מיליון שקל



>> ביום חמישי שיגר בית ההשקעות דש-איפקס הודעה לבורסה על רכישתה של חברת תעודות הסל אינדקס. לפי העסקה, ירכוש בית ההשקעות 55% ממניות אינדקס שמחזיקים בראק קפיטל והמנכ"ל אורי בן דב, לפי שווי חברה של 77.7 מיליון שקל.



35 מיליון שקל תקבל חברת בראק קפיטל השייכת לאייל בקשי ולקבוצת דלק של יצחק תשובה, ו-7.8 מיליון שקל ישלשל לכיסו בן דב בן ה-35, שמחזיק 10% באינדקס. כך, בן דב מצטרף לשורה נכבדה של מתעשרים צעירים שהיו בשוק ההון הישראלי בשנים האחרונות.

אינדקס מנהלת כיום כ-6 מיליארד שקל והיקפה של העסקה משקף מכפיל של 1.29% על הנכסים המנוהלים. לשם השוואה, עסקת תכלית שנחתמה לפני שלושה חודשים נעשתה לפי מכפיל של 1.36% על הנכסים המנוהלים.



עם המעבר לשליטה באינדקס, צפוי דש-איפקס לרשום בתוצאות הרבעון הראשון של 2011 רווח של כ-30 מיליון שקל. זאת בהתאם לכללי החשבונאות של ה-ifrs, שלפיהם אם חברה מגיעה לשליטה בחברה בת, היא יכולה לרשום רווח על כל מניותיה של החברת הבת שמוחזקות בידיה כאילו היא מימשה אותן באמצעות מכירה שלהן בזמן המעבר לשליטה.



כעת, כשהוא מחזיק בשתי חברות תעודות סל - אינדקס ותכלית, המנהלת נכסים בהיקף של 14 מיליארד שקל - הופך דש-איפקס לבית ההשקעות עם פעילות תעודת הסל הגדולה ביותר בישראל. דש-איפקס יחזיק בפעילות תעודות סל, הכוללת 20 מיליארד שקל נכסים מנוהלים - 2 מיליארד שקל יותר מקסם של אקסלנס, ששלטה עד עכשיו בענף.



הערכה גסה המתבססת על נתוני חברות תעודות הסל בשנתיים האחרונות יכולה ללמד משהו על היקף ההכנסות והרווחים הצפוי לדש-איפקס כשיסיים את רכישת מלוא האחזקות בשתי חברות תעודות הסל.



בהנחה שהיקף הנכסים ותמהיל התעודות יישאר כפי שהוא היום, צפויה הפעילות להניב לבית ההשקעות הכנסות שנתיות של יותר מ-100 מיליון שקל ורווח תפעולי שנתי של יותר מ-50 מיליון שקל. גורמים בענף מציינים כי אם תאפשר הבורסה לחברות תעודות הסל לחזור ולהנפיק תעודות ממונפות, הרווחיות מהפעילות תגדל.



המעבר לשליטה בחברת תעודות הסל הוא הזדמנות להיחשף לנתונים הכספיים של אינדקס. ב-2009 הרוויחה אינדקס 4.1 מיליון שקל, כשמחזור ההכנסות שלה הסתכם באותה תקופה ב-16.9 מיליון שקל (כ-0.4% מהנכסים שנוהלו בה באותה תקופה). בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכם הרווח התפעולי של אינדקס ב-4.1 מיליון שקל והיקף הכנסות היה 14.9 מיליון שקל, המבטא קצב הכנסות של כ-20 מיליון שקל בשנה.



בדש-איפקס יבחנו בימים הקרובים אם למזג את אינדקס לתוך תכלית ובאיזו צורה. דש-איפקס יכול לבחור למזג את כל הפעילות הרגולטורית של שתי החברות, כמו את חדרי המסחר, אך לשמר את המותגים השונים ואת פעילות השיווק הנפרדת של החברות, או להחליט על מיזוג כולל של החברות שימחק את המותג אינדקס לגמרי.



עם השלמת הרכישה הופך דש-איפקס לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל אחרי פסגות עם היקף נכסים מנוהל של 65 מיליארד שקל. אמנם דש-איפקס מחזיק רק ב-50.01% מתכלית, אך בידיו אופציית קול שתאפשר לו כשיחפוץ בכך להגיע ל-100% אחזקות מתכלית. האופציה היא במחיר מימוש המשקף שווי של 180 מיליון שקל לתכלית; מחיר שבו גם נרכשו יתר האחזקות של דש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully