וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק ניצל את ימיו האחרונים בשלטון כדי להסתיר נכסים בשווי מיליארדי דולרים

סוכנויות הידיעות

14.2.2011 / 9:13

גמאל ועלאא מובארק כמעט התקוטטו לפני התפטרות אביהם



נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, ניצל את ימיו האחרונים בשלטון כדי להעביר את מיליארדי הדולרים שצבר כשליט לחשבונות בנק חשאיים ברחבי העולם - כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף", שציטט גורמי מודיעין מערביים. במקביל, הודיע שר העסקים הבריטי וינס כייבל כי גם בריטניה פתחה בחקירה בנוגע לכספיו של מובארק.



לפי הדיווח, מובארק - שצבר הון של בין מיליארד ל-5 מיליארד דולר ב-30 שנותיו כנשיא מצרים - השתמש ב-18 הימים בהם ניסו המפגינים בכיכר א-תחריר להפיל את משטרו כדי להעביר את הונו לחשבונות מעבר לים. מובארק, שידע כי תקופת שלטונו הגיעה לקצה, ניסה לפי הדיווח להעביר את נכסיו מחוץ להישג ידן של חקירות פוטנציאליות.



ביום שישי הודיעה שווייץ כי היא הקפיאה את כל נכסיהם של מובארק, משפחתו ו-20 בכירי משטר נוספים בבנקים במדינה. רוב הונו של מובארק, לפי הערכות, הוחזק בחשבונות בנק בשווייץ ובבריטניה, כמו גם בנדל"ן בלונדון, ניו יורק, פאריס ובוורלי הילס. "במשפחת מובארק נערכו שיחות בהולות בנוגע להצלת הנכסים האלה. אנחנו מאמינים שיועציהם הפיננסיים אמרו להם להעביר את הכסף, כך שגם אם היה לו כסף בציריך, הוא כבר הועבר למקום אחר עד עכשיו", אמר בכיר מודיעיני מערבי ל"טלגרף".



שר העסקים הבריטי, וינס כייבל, אמר אתמול כי בריטניה פתחה בחקירה בניסיון לברר אם מובארק החזיק כספים בחשבונות בנק במדינה והוסיף כי כדי שהקפאת נכסיו של הנשיא המצרי תהיה אפקטיבית, על המדינות לתאם מראש את המהלך. את הדברים אמר כייבל על רקע לחצים כבדים שהופעלו על בריטניה על ידי גורמים מצריים ובינלאומיים לנהוג כמו שווייץ ולהקפיא את נכסיו של מובארק.

היחידה לחקירות הונאה בבריטניה הודיעה כי היא חוקרת את האפשרות שלמובארק היו נכסים בבריטניה, לבקשתם של שלטונות מצרים. עם זאת, כדי שנכסיו של מובארק בבריטניה יוקפאו על מצרים או האיחוד האירופי והאו"ם לבקש זאת באופן רשמי, או שהממשלה תכריז כי השארת הכסף ללא התערבות פוגעת בביטחון הלאומי. היחידה חוקרת כעת את חברת ההשקעות הפרטיות בה עבד גמאל מובארק, שהייתה קשורה גם לאחיו עלאא, ושלפי החשד סייעה למשפחה להסתיר את הונה בחשבונות בנק זרים.



ריב קולני בין עלאא וגמאל מובארק



ריב קולני שפרץ ביום חמישי האחרון בין עלאא וגמאל מובארק, במהלך נאומו האחרון של אביהם לאומה המצרית, כמעט גלש לאלימות פיסית לאחר שעלאא האשים את גמאל בכך שהרס את מצרים ואת שלטונו של אביהם – כך דיווח היום העיתון המצרי "אל-אכבר".



לפי הדיווח, בשעה שחוסני מובארק התכונן להודיע על התפטרותו מתפקיד הנשיא לחצו עליו גורמים בפמלייתו, בהם גמאל, לשאת נאום אחר, בו יודיע כי הוא יישאר בתפקיד עד ספטמבר. במהלך הקלטת הנאום, גמאל ועלאא מובארק, בניו, החלו לריב עד שהוויכוח התלהט וכמעט גלש למכות. עלאא, לפי הדיווח, האשים את גמאל בכך שהרס את מצרים עם שחיתותו, בכך שסייע לחבריו במגזר העסקי להתקדם בהיררכיה הפוליטית.



"במקום לעזור לאביך ולדאוג שיכבדו אותו לקראת סוף חייו, עזרת להרוס את תדמיתו", אמר עלאא לאחיו, שהיה יורשו המיועד של מובארק בכס הנשיא וראש ועדת המדיניות של מפלגת השלטון. הוויכוח בין השניים היה כה קולני, לפי הדיווח, שכל אדם בארמון הנשיאותי שמע אותו ומספר בכירים ממשלתיים התערבו בניסיון לצנן את הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully