וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על מליסרון ובריטיש: ביצוע העסקה נראה קרוב יותר

TheMarker Online

14.2.2011 / 9:40

מותירים המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 14.3 שקל



הבוקר הודיעו מליסרון ובריטיש כי בעלי השליטה הגיעו להסכמה לפיה בריטיש תפעל להשיג את אישור האורגנים המוסמכים של החברה למכירת הגרנד קניון בהתאם לדרישת הממונה על ההגבלים. נציין כי מחיר העסקה הופחת בכ-15 מיליון שקל.



בנוסף תפעל מליסרון למכירת קניון רננים וקניון סביונים. "מכירת 3 הנכסים תזרים לחברה להערכתנו כ-1.3-1.4 מיליארד שקל", אומר נעם פינקו, אנליסט פסגות בית השקעות.



כעת נדרש אישור בעלי מניות המיעוט בבריטיש (נדרש רוב של שליש מבעלי מניות המיעוט) למכירת הגרנד קניון. במידה ויאושר יצא ההסכם לפועל באפריל-מאי 2011.



מליסרון הפתיעה והודיעה כי תרכוש את כל המניות בניגוד למתווה העסקה הקודם בו הייתה אמורה לרכוש 60% ממניות השליטה ובעלת השליטה האחים עופר הייתה אמורה לרכוש את היתרה. מימון העסקה יתבצע על ידי הנפקת זכויות בהיקף של כ-700 מיליון שקל. בעלי השליטה ישתתפו בהנפקת הזכויות וחלקו של הציבור יהיה 170-200 מיליון שקל.



"לאחר השלמת העסקה תפעל מליסרון ככל הנראה למיזוג שתי החברות בדרך של החלפת מניות לפי מחיר שייקבע בהמשך", מציין פינקו.



במתווה העסקה החדש יוצרת מליסרון חברת ענק הצפויה להגיע ל-ffo הגבוה מ-450 מיליון שקל בשנת 2013 (לאחר השלמת קניון באר שבע) כאשר רמת המינוף לאחר ההסכם והמיזוג עם בריטיש לצד מכירת הנכסים תהיה גבוהה אך סבירה (הון למאזן של 26%, חוב ל-cap של 71%. היחסים טובים מאלו של בריטיש).



"כפי שציינו בעבר, העסקה טובה למליסרון שכן בלעדיה אין לחברה מנועי צמיחה והעסקה הנוכחית במחיר שהינו סביר תקפיץ אותה מדרגה לאחת מ-2 חברות הקניונים המובילות בארץ", אומר פינקו.



"עדכנו את המודל שלנו למליסרון בהתאם לנתוני העסקה החדשים. אנו מגיעים למחיר יעד של 103 שקל המשלב מחיר של 120 שקל לפי ה-ffo לשנת 2013 במכפיל 10 ו-86 לפי מודל nav", מסביר פינקו. "ללא העסקה מחיר היעד שלנו למליסרון הינו 96 שקל (106 שקל לפי מכפיל ffo 12 לשנת 2011 ו-86 לפי מודל nav)."



"עדכנו את המודל שלנו לבריטיש בהתבסס על התחזית שלנו לשנת 2011 ובהתאם להתפתחויות הצפויות בנכסים בפיתוח בחברה ולירידה הצפויה בריבית על ההלוואות שימוחזרו בתקופה הקרובה. מחיר היעד הנגזר עומד על 14.3 שקל למניה."



"בשורה התחתונה", אומר פינקו, "העסקה טובה למליסרון ותאפשר לה לצמוח בצורה משמעותית בשנים הקרובות, לצד מיצובה כאחת מ-2 חברות הקניונים המובילות בארץ ולכן אנו משמרים את המלצת תשואת היתר. עם זאת בטווח הקצר ייתכן לחץ על המניה לאור הנפקת הזכויות הצפויה. מבחינת בריטיש, עם עסקה או בלעדיה המניה עדיין זולה ואנו מותירים המלצת 'תשואת יתר' במחיר יעד של 14.3 שקל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully