וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק ישראל: אנו בוחנים לקיחת הלוואה של 400 מיליון שקל מגופים מוסדיים במקום ההנפקה המתוכננת

ערן אזרן

14.2.2011 / 10:06

אם ההנפקה המתוכננת לא תצא לפועל, מדובר בהפסד כספי של עד 4 מיליון שקל לגופי החיתום



, מ של יצחק תשובה (77%), דיווחה הבוקר כי היא מקיימת מגעים עם מספר גופים מוסדיים לקבלת הלוואה, לאחר שרשות ני"ע עצרה בשבוע שעבר הנפקת אג"ח מתוכננת שלה בהיקף של 400 מיליון שקל. החברה הדגישה כי מגעים אלו טרם הבשילו.



ביום חמישי האחרון עצרה הרשות את ההנפקה לאחר שמנכ"ל החברה, אבי בן אסאייג, התראיין לעיתון כלכלי. בראיון ציין בן-אסאייג, בין היתר, כי בכוונת דלק לפתוח עשרות מרכזים מסחריים ולחנוך 40 חנויות של רשת מנטה ועשרות סניפים של רשת המינימרקטים "מנטה מרקט". כללי הרשות מחייבים חברות הנסחרות בבורסה או עומדות להנפיק להעביר דיווחים או הצהרות בנוגע לחברה או להנפקה רק דרך הודעות מאיה.



ההנפקה, שתוכננה להתבצע בעוד עשרה ימים, אמורה היתה להיערך בהובלתם של אקסלנס חיתום, מנורה וכלל חיתום. אם ההנפקה לא תצא לפועל, הרי שמדובר בהפסד כספי של עד 4 מיליון שקל לגופי החיתום שמלווים את ההשקעה, שיימנעו מלקבל את עמלת ההפצה העומדת על 0.25%-1%.



דלק ישראל תכננה להנפיק סדרה חדשה של איגרות חוב שקליות בריבית משתנה בהיקף של עד 400 מיליון שקל על בסיס התשקיף שהוגש במאי 2009. איגרות החוב מדורגות על ידי מדרוג בדרגה a2 עם אופק "יציב". איגרות החוב בעלות מח"מ של 5 שנים ולא יובטחו בביטחונות כלשהם. תמורת ההנפקה מיועדת לפירעון חוב פיננסי ולמימון הפעילות השוטפת.



לדלק ישראל שתי סדרות אג"ח הנסחרות בבורסה: סדרה א', שהונפקה באוגוסט 2007, הינה צמודה ובהיקף של 1.4 מיליארד שקל. האיגרת נסחרת בתשואה לפדיון של 1.95% ובעלת מח"מ של 2.79 שנים. סדרה ב', שהונפקה ביוני 2009, הינה בריבית משתנה ובהיקף של 287 מיליון שקל. האיגרת נסחרת בתשואה לפדיון של 3.26% ובעלת מח"מ של 2.14 שנים.



דלק ישראל עוסקת בהפצה ובשיווק מוצרי דלק בתחנות דלק ובשיווק ישיר, ובהפעלת חנויות נוחות. הכנסותיה של דלק עמדו ברבעון השלישי של 2010 על 1.34 מיליארד שקל - עלייה של 14% ביחס למחזור המכירות ברבעון השנה שעברה. עם זאת, הרווח התפעולי של החברה צנח ב-14% ברבעון ל-56.3 מיליון שקל בעקבות גידול של 23% בהוצאות מכירה, הפעלת תחנות והנהלה וכלליות. הגידול בהוצאות מוסבר בעיקר בכך שהחברה העבירה במהלך התקופה 8 תחנות תדלוק מזכיינים להפעלה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully