וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: יש לשמור על חוב נמוך של הממשלה; נפרוץ את התקציב רק במשבר בטחוני או כלכלי

צבי זרחיה

14.2.2011 / 10:56

הממומנה על התקציבים אודי ניסן לח"כים: "בטווח הארוך מחירי הדלק ימשיכו לעלות"



"יש חשיבות לשמור על חוב נמוך של הממשלה. בשנים של קטסטרופה, אם נצטרך לפרוץ את מסגרת התקציב נעשה זאת באירועים חמורים כמו משבר בטחוני או כלכלי. בשגרה חייבים לצמצם את הגירעון ולשמור על מתווה גירעון יורד כמו שאושר על ידי הכנסת" - כך אמר הבוקר מנכ"ל האוצר חיים שני בדיון המקיימת ועדת הכספים בנושא ההתייקרויות במשק".

שני הוסיף כי "המסגרת הכלכלית שבה אנו חיים זה לא רק מספר מקרו כלכלי, אלא, הרבה מאוד משמעויות על כל אחד ואחד מאיתנו. עקרונות התקציב שאושרו בועדת הכספים דיברו על משמת תקציבית, והסטת משאבים בפעם הראשונה אחרי לא מעט שנים על עלייה בקצב ההוצאות של הממשלה מתוך כוונה להשקיע יותר בתחומים הכלכליים חברתיים. הבאנו לאישור הכנסת נוסחה חדשה של צורת ההוצאות של הממשלה שאיפשרה השקעות בתוך ושירותים חברתיים ושיפור כושר התחרות של המשק".



בהתייחסו למצבה של ישראל הוסיף שני כי "נכנסו לתוכנית עם שיעורי צמיחה גבוהים. אחרי המשבר העולמי חזרנו מהר יחסית לשיעורי צמיחה משמעותיים. שיעורי צמיחה זה הדבר הכי חשוב כי באמצעותם ניתן ליצור מקומות עבודה ולצמצם פערים. הכי משמעותי הוא שלאנשים יהיו מקומות עבודה".



במדינת ישראל אנו מצליחים מהרבה סיבות, בגלל מסגרת אחראית של הממשלה, ומדינת ישראל לא הסתכה בהימורים של הבנקים והנדל"ן. שיעור האבטלה יחסית נמוך, ואחרי ירידה קטנה אנו רואים מחדש עלייה בשיעור ההשתתפות הנובע מכניסה של אוכלוסיות שלא היו במעגל התעסוקה וגם אחוז אבטלה יחסית נמוך".



ישראל נמצאת עם אחוז אבטלה נמוך של 6% כאשר מדינות נמצאות עם שיעור אבטלה של 20%. נוצרו פה קרוב ל-100 אלף מקומות עבודה. גם מסגרת תקציבית תורמת לכך. בעוד שבכל העולם היתה עלייה ביחס חוב תוצר הצלחנו לשמור על מתווה יורד ביחס החוב תוצר".



אודי ניסן: מחירי הדלק ימשיכו לעלות



הממונה על התקציבים ד"ר אודי ניסן שאל את הח"כים "מהיכן הייתם מביאים את המקורות להפחתת מחירי הדלק. האם מהחינוך? מהביטוח הלאומי? מהבבריאות? מהישיבות? מההתנחלויות? במודל הממשלה? בצד ההוצאה צריך לזכור שאם רוצים להגדיל תקציבים זה יבוא על חשבון משהו אחר. יש ויכוח ציבורי ער בנושא המסוי".



ניסן הוסיף כי "יש עלייה גלובלית של מחירי סחורות והממשלה לא מסוגלת להשפיע על מחירי הסחורות בעולם. בשנת 1985 הממשלה היתה מסבסדת את כל המוצרים וראינו איך הגענו להיפר אינפלציה. החשיבות של מדיניות שמשדרת עיקביות היא מרכזית. בטווח הארוך מחירי הדלק ימשיכו לעלות".



יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "אני מתחרט על תמיכתי בהעלאת הבלו על הדלק. ואולם, הבלו על הדלק זו לא הטרגדיה, אלא שורה של העלאות מחירים במשק כמו: מים, העלאות מחירים של מצרכי יסוד : לחם, מצרכים שונים. כמו כן, זוהי שערוריה שהפיקוח על מחירי המים הוצא מועדת הכספים וכתוצאה מכך נוצרה ההשתוללות במחירי המים. מעל לכל מרחפת העלאת מחירי הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully