וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מדד ינואר: למרות עליית מחירי המזון בעולם צפי לאי שינוי

ואדים סבידרסקי

14.2.2011 / 12:16

כלל פיננסים צופה ירידה במחירי ההלבשה והדיור - אשר גוברים על עלייה במיסי הדלק ובתחבורה הציבורית



יום לפני פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, הכלכלנים שהשתתפו בסקר שערכה ספקית המידע הפיננסי בלומברג אינם מגיעים לקונסנזוס לא לגבי כיוון השינוי ולא לגבי עוצמתו. למרות זאת, ההערכה הממוצעת מסתכמת באי שינוי במחירים.



כל זאת בניגוד למגמת עליית מחירי המזון והסחורות שנרשמת בעולם בתקופה האחרונה ולאחר עליית מחירים של 0.4% שנרשמה בישראל בחודש שעבר, כאשר בסיכום שנת 2010 הוסיף מדד המחירים 2.7%. בנוסף, החל מהחודש, יעודכן משקלם של סעיפים שונים במדד המחירים.



התחזית האגרסיבית ביותר היא לעלייה של 0.1% והתחזית הנמוכה ביותר היא לירידה של 0.2%. מחצית מתוך 12 כלכלנים שהשתתפו בסקר צופים לדיפלציה של 0.1%, ברובם; שניים צופים עלייה של 0.1%; ארבע כלכלנים לא צופים שינוי כלל במדד.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם מחר ב-18:30 את מדד המחירים לצרכן אשר נחשב לאחד הפרמטרים העיקריים אותם בוחן בנק ישראל בקביעת גובה הריבית במשק.



אמיר כהנוביץ', כלכלן ראשי של בית השקעות כלל פיננסים, מסביר את השונות הגבוהה בתחזיות על ידי הגורמים הרבים שהשפיעו באופן חד פעמי על המדד, ביניהם העלאת המס על הדלק, העלאת מחירי הארנונה ותעריפי התחבורה הציבורית ומנגד ירידה צפויה במחירי ההלבשה והירקות, הפחתת דמי הקישוריות ויציבות במחירי הדיור.



בנוגע לעדכון משקולות הסעיפים במדד על ידי הלמ"ס החל ממדד ינואר, מציין כהנוביץ' כי המהלך יגרום גם הוא להשפעה מדידת המחירים. משקל סעיף הדיור יעלה, מנגד, משקל הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד לבית, תחבורה ותקשורת, מזון ואחזקת דירה ירדו במשקלן במדד. בכלל מעריכים כי לשינוי המשקולות השפעה של תוספת 0.1% למדד ב-12 החודשים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully