וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במצרים שככו והדולר שוב נופל

14.2.2011 / 12:22

לקראת הקשחת תנאים נוספת למשקיעים במט"ח? ההגבלות של בנק ישראל לטא סייעו לעצור את התחזקות השקל ווהדולר שב לאבד מערכו וירד ב-0.5% ל-3.67 שקלים

המהומות במצרים שככו, ונראה כי השקל שב למסלול ההתחזקות: הדולר מאבד בשעה זו כ-0.5% מערכו ונסחר בין הבנקים ברמה של 3.67 שקלים. גם היורו נסחר בירידות, ומאבד 1.1% לשער של 4.94 שקלים.

"לבנק ישראל יש את כל הסיבות להעלאת ריבית נוספת בקרוב: עליית ציפיות האינפלציה מעל לרף ה-3%, חוזקת הדולר, נתוני מאקרו מקומיים טובים מן הציפיות וריבית שאינה מתאימה למצב המשק", אמרו אבידן מלמד ואלי לוי מבית ההשקעות מור. "כפי שפרסמנו בסקירה השנתית, אנו צופים עלייה חדה יותר בריבית מציפיות השוק השנה". מהלך של העלאת הריבית עשוי להמשיך ולחזק את השקל, וזאת מכיוון שמשקיעים יעדיפו להשקיע במטבע המקומי כדי לנצל את פערי הריביות בין ישראל לארה"ב.

בנק ישראל ומשרד האוצר הנהיגו בחודשים האחרונים מהלכים רגלוטוריים שונים שנועדו להחליש את השקל אל מול המטבע האמריקאי. בשבועות האחרונים קבע בנק ישראל תקנות דיווח חדשות לכל עסקת מט"ח מעל היקף מסוים, ואילו ממשרד האוצר נמסר כי יבוטל הפטור שיש כיום לזרים מס על פיקדונות שקליים. בנוסף לכך רכש בנק ישראל בחודש ינואר כ-1.6 מיליארד דולר, על מנת להגביר הביקוש למטבע האמריקאי ולחזק אותו אל מול זה הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully