וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: "מחירי הגז שייחתמו בין השותפות בתמר ללקוחות יצביעו על עלייה מהותית"

ליאור זנו

14.2.2011 / 13:38

שותפות תמר מעוניינות לשנות את החוזה עם חברת החשמל; עוז לוי מעריך מחיר מינימאלי של 6 דולר למיליון BTU



"אנו דבקים בהערכותינו שמחירי הגז שייחתמו בין השותפות בתמר ללקוחות יצביעו על עלייה מהותית במחירי הגז, יפתיעו בעוצמתם ועשויים לשקף מחיר מינימאלי של 6 דולר למיליון btu" - כך כותב הבוקר האנליסט עוז לוי ממחלקת המחקר של לידר שוקי הון. זאת, שבוע אחרי הפסקת ההזרמה של הגז הטבעי ממצרים, פתחו שותפות תמר במהלך לשינוי התנאים שעליהם סיכמו למכירת הגז מהמאגר לחברת החשמל. השותפות שיגרו בסוף השבוע לחברת החשמל מכתב ובו בקשה לקיום דיון בתנאי עסקת הגז שעליה סיכמו הצדדים באופן עקרוני לפני שנה.



לוי מסביר כי "ההסכם בין חברת החשמל לשותפים בתמר הינו מכתב כוונות בלתי מחייב, ולכן אינו מגביל את השותפים להגיע לתנאים טובים יותר בהסכמי ההספקה הארוכים, שאמורים להיחתם בימים אלו".



הסיבה הראשונה על פי לידר היא "עלייה של כ-40% בעלות הישירה של הפחם לחברת החשמל (בלו ועליית מחירים), לרמה של 6 דולר למיליון btu. הפחם נחשב תמיד למקור האנרגיה הזול ביותר ונחות ביחס לגז, בין היתר, מפאת העלויות העקיפות, התחזוקה והזיהום".



שנית, מציין לוי את מעמדו של מאגר תמר כמקור גז ישראלי בלעדי בשנת 2013, בעקבות האירועים במצרים ואת הירידה באטרקטיביות של הגז המצרי בעקבות המאורעות האחרונים במדינה זו אשר העלו בה את חוסר הוודאות והגדילו את הפרמיה על הגז הישראלי.



שלישית, "האינטרס הנמוך של המדינה להתערב במחירי הגז כל עוד הם לא יאבדו קשר סביר למחירי האנרגיה בעולם, קרי ישקפו רמות מחירים נוכחיות של 6-7 דולר למיליון btu, בין היתר, מפאת החלק הגבוה של המדינה ברווחי המאגר לאחר אימוץ המלצות וועדת ששינסקי" כותב לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully