וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יוסי שגב: "חוקרי המע"מ העלימו והסתירו בכוונה מידע מהפרקליטות ומבית המשפט"

שני מזרחי

14.2.2011 / 14:39

חילופי האשמות כבדים בין שגב לבין חוקר המע"מ מיכאל זיו בפרשת התחמקות מתשלום מע"מ של 2.8 מיליון שקל



הבוקר (ב') זומן חוקר מע"מ מיכאל זיו לתת עדות בבית משפט שלום בתל אביב במשפט בו מואשם עו"ד יוסי שגב במסירת ידיעה כוזבת או מסירת דו"ח או מסמך אחרים הכוללים ידיעה כוזבת בנסיבות מחמירות, בכך שהתחמק מתשלום מע"מ בסכום של 2.8 מיליון שקל.



בעדותו הראשית סיפר זיו כי עו"ד שגב מעולם לא העלה את שמות הלקוחות אותן ייצג וכי כל שדיווח למע"מ בחשבוניות של שנת 2003, זה כי קיבל שכר טרחה של כ-15 מיליון שקל בתמורה לשירות משפטי שנתן לתושבת זרה מחוץ לישראל. "ידענו שיש קשר ללאה אייזנברג וזהו. אבל מהפרסומים שהיו בשנים הקודמות הבנו שההליך של אייזנברג התנהל דווקא בארץ", לפיכך, לדברי זיו בעדותו, פנה במכתב לעו"ד שגב בבקשה להבהרות על מסמכים שהגיש ושאלות ספציפיות באשר למקום ההליך.



העד מוסיף ומספר כי בהבהרות ובחקירה שהתקיימה לשגב לאחר מכן הוא הזכיר לראשונה את מעורבותו של עו"ד יעקב וינרוט. "בעקבות שמו של וינרוט נחשפנו לכך שההליכים נערכו בארץ. לכן, פניתי לווינרוט כדי לקבוע מועד לגבות ממנו הודעה והוא הפנה אותי לעו"ד גיל אוריון, שהיה שותף במשרדו". זיו, העיד כי בחקירתו של אוריון עלה לראשונה שמה של ליז הרדי: "הבנו מעדותו שלמעשה הלקוחה של שגב היתה הרדי, וינרוט בעדותו חזר על הטענות של אוריון".




לדבריו, רק לאחר החקירות של וינרוט ואוריון, זומן שגב לחקירה נוספת בשנת 2008, במהלכה הוצג לו הסדר הבוררות בפרשה והוא לראשונה מכיר בעובדה שיש לו חוות דעת: "פה לראשונה שגב מזכיר את הרדי ואומר שייצג את לאה אייזנברג בנאמנות דרך ליזה הרדי וכמובן הוא הזכיר שיש חוות דעת של עו"ד זיו שרון, עליה לא ידענו עד לאותו הרגע. חוות הדעת התייחסה לשירות שניתן לכאורה לתושבת זרה ללא אזכור של שם הלקוחה".



במסגרת החקירה הנגדית, הטיח עו"ד שגב האשמות בזיו, לפיהן, זיו העלים חקירה קודמת שנערכה באפריל 2006. שגב, שאל את זיו האם הוא מכיר חקירה מאפריל 2006, שנערכה לו על ידי החוקר זאב דרג'י. זיו השיב כי הוא מכיר מסמך כזה שהיה בתיק אך הוא היה ריק. בעקבות זאת, הציג שגב מסמך הודעה של רשות המסים מאפריל 2006, שנגבתה על ידי החוקר זאב דרג'י, ובה אזהרה וחתימה של עו"ד שגב והיא מכילה 5 עמודים.



שגב: "האם נכון שהעלמת את ההודעה הזו מכיוון שהתשובות בה לא עלו בקנה אחד עם מה שרצית?"
זיו: "לא החלטתי להסתיר דבר וחתי דבר, לא במזיד ולא בטעות, לא בהוראה של מישהו אחר או ביוזמה שלי. לא הועלם דבר וחצי דבר בתיק". בהמשך האשים זיו את שגב שהוא ביצע עבירה פלילית כדי להשיג את המסמך אותו הוא מחזיק בידיו: "אנחנו לא מוסרים עדויות לאף אדם אלא במהלך של השגה או הליך פלילי או אזרחי שמתקיים. אם הוא טוען על מסמכים שבידיו. אז או שמישהו מהמערכת, שאני לא יודע מה היה הטעם לעשות את זה, העלים את המסמך צילם והעביר לשגב. אם הוא טוען שאני העלמתי איך יש לו העתקים מזה?". לדבריו, שגב עובר עבירה פלילית כשהוא אוחד במסמך שנעברה עבירה פלילית כדי להשיגו אם אף אחד מרשות המסים לא העביר לו את המסמך".



בחודש יוני שנה שעברה הגישה רשות המסים לבית משפט שלום בתל אביב כתב אישום נגד עו"ד ד"ר יוסי שגב בגין עבירות דיווח כוזב. על פי כתב האישום, בחודש מאי 1997 שכרה ליזה הרדי, שהיתה באותה תקופה אזרחית ותושבת ישראל, את שירותי משרד ד"ר שגב ושות' בכדי שייצגו אותה בסכסוך הירושה על עזבונו של אביה, שאול אייזנברג. שגב, מואשם כי דיווח שייצג את האם, תושבת זרה, ובכך התחמק מתשלום מע"מ בסכום של 2.8 מיליון שקל עבור שכר הטרחה ששילמה לו הרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully