וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הממשלה תחויב להשתתף במימון מאגרי תרומות מח עצם

צבי זרחיה

14.2.2011 / 15:21

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום את ההעלאה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק



ועדת העבודה והרווחה אישרה היום פה אחד את העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק להסדרת פעילות מאגרי תרומות מח עצם. החוק יכנס לתוקף בתוך חצי שנה מפרסומו ברשומות. עד לכניסתו של החוק לתוקף ינתנו היתרים זמניים על ידי משרד הבריאות.



בכך למעשה מעגנת הוועדה את חובתה של הממשלה ליטול חלק במימון פעילויות העמותות העוסקות בנושא. עד כה התקיימו העמותות בעיקר מתרומות. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת עמיר פרץ (עבודה), זבולון אורלב (הבית היהודי) וזאב ביילסקי (קדימה).



יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), דרש בפתח הדיון לדעת מהו הסכום שתקצה הממשלה לפעילויות בנושא וסירב להמשיך בדיון עד אשר התחייב יאיר זילברשטיין, רכז בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, לנקוב בסכומים מדויקים ולהבטיח את העברתם.



בוועדה הוסכם כי בשנת 2011 תקצה הממשלה 5 מיליון שקל מתקציב משרד הבריאות לצורך תפעול המאגרים. הסכום יועבר תוך 8 חודשים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, התחייב לפעול לזירוז התהליך. בשנת 2012 יוקצו 2.5 מיליון שקל, ומשנת 2013 יועברו סכומים על פי הצרכים המקצועיים, בהסכמת משרד האוצר.



לפי הצעת החוק, ניהול מרשם של תורמי מח עצם וקיום מבצעי התרמה לצורך בדיקת התאמה לתרומת מח עצם יהיו באישור מנכ"ל משרד הבריאות בלבד. בהצעת החוק נקבעו כללים ברורים להקמתו, הפעלתו וביטולו של מאגר תרומות, כמו גם חובת הסודיות הרפואית. כמו כן, נקבע שלא תילקח דגימה מאדם ללא קבלת הסכמתו בכתב.



עוד קובע החוק כי מי שטרם מלאו לו 17 שנה לא יוכל לתרום, אלא עבור קרוב משפחתו בלבד. במקרים כאלה לא ייכלל הקטין במאגר הרשום של תורמים פוטנציאליים.



ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר התורמים בעמותת עזר מציון, אמרה בועדה כי "זהו רגע היסטורי. מאז ההתגייסות להצלת הילדה עמית קדוש לא ביצענו מבצעי התרמה - למרות המוני בקשות מהמשפחות - כי לא היה לנו תקציב. עכשיו נוכל להמשיך להציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully