וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט-אפ קלטורה המפתחת פלטפורמות וידיאו גייסה 20 מיליון דולר

גיא גרימלנד

14.2.2011 / 15:18

המנכ"ל רון יקותיאל: החזון שלנו הוא להיות הלינוקס של עולם הווידיאו



חברת הסטארט אפ הישראלית קלטורה הודיעה היום (ב') רשמית כי השלימה סבב גיוס הון חדש בהיקף של 20 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן אינטל קפיטל והשתתפו בו קרן נקסוס ונצ'רס פרטנרס - קרן אמריקאית-הודית, קרן אבלון, קרן 406 וסיליקון ואלי בנק.



יחד עם הגיוס הנוכחי קלטורה גייסה עד היום 27.5 מיליון דולר. הגיוס הוא רק גושפנקא מימונית לכך שהחברה נמצאת בצמיחה. כ-100 אלף אתרים עושים כיום שימוש בפלטפורמת הוידיאו של קלטורה. החברה רושמת הכנסות דו ספרתיות במיליוני דולרים. היא אמנם לא רווחית אבל מבחירה.



קלטורה מעסיקה כיום 120 עובדים ולדברי רון יקותיאל, מנכ"ל החברה, היא צפויה להגיע ל-150 עובדים במהלך 2011. קלטורה, המפתחת פלטפורמת ניהול תכני וידיאו, היא גם חברת קוד פתוח שעוקפת לא מעט פלטפורמות וידיאו מקוונות קנייניות סגורות.



קלטורה מספקת כיום שירותים ליותר מ-100 אלף חברות ומשתמשים. לטענתה, היא עוקפת את ברייטקוב, שחקנית אחרת בולטת בתחום, שאחד ממשקיעיה הוא יוסי ורדי.



כיום קלטורה מכוונת לארבעה שווקים: חברות מדיה, עסקים גדולים ובינוניים, מוסדות חינוך וספקי שירותים. בין הלקוחות ניתן למצוא את פוקס, פרמאונט, hbo, האחים וורנר, ייל, סטנפורד ועוד.



קלטורה מציעה לכל אותם ארגונים להוסיף פלטפורמת וידיאו לנוכחות המקוונת שלהם, כולל יכולות להטמעה, קידוד, ניהול, הפצה, וניתוח של תכני מדיה עשירה. הפלטפורמה תומכת במחשבים אישיים, מכשירים ניידים, טאבלטים, טלוויזיות ומכשירי קצה אחרים, בהתמחות בכל הטכנולוגיות הנלוות, ביניהן פלאש של אדובי וסילברייט של מיקרוסופט.



קלטורה מבדלת את עצמה מחברות המפתחות בפלטפורמות וידיאו קנייניות על ידי מאות apis (ממשק משתמש תוכנה) פתוחים. בנוסף היא מספקת את הקוד של הפלטפורמה כדי לאפשר למפתחים לפתח אפליקציות ותוספים מותאמים באופן אישי.

ישנן כמה דרכים לעבוד עם פלטפורמת הוידיאו של קלטורה. הלקוחות יכולים להירשם לפטלפורמת הווידיאו המסחרית של קלטורה כשירות אורח (פלטפורמת ה-saas של קלטורה); להשתמש בתוכנת ניהול הוידיאו המסחרית של קלטורה לאירוח מקומי או על "ענן"; או להשתמש בגרסת הקהילה של קלטורה, אותה ניתן להוריד בחינם תחת רשיון agpl.



קלטורה הוקמה בסוף 2006 על ידי היזמים רון יקותיאל (המכהן כמנכ"ל החברה), שי דוד, מיכל צור וערן איטם. המודל העסקי של החברה מבוסס על מתן שטחי פרסום למפרסמים, ומכירת רישוי הטכנולוגיה לאתרים אחרים.



רון יקותיאל אומר ל-themarker: "אנחנו גדלים משנה לשנה ב-350%. אני לא יכול להיכנס למספרים, אבל החברה רושמת הכנסות של מיליוני דולרים, מספר דו ספרתי. אנחנו בית חרושת לאפליקציות וידיאו. החזון שלנו הוא להיות הלינוקס של עולם הוידיאו. אנחנו רוצים ליצור פלטפורמה שקופה שמאפשרת לכל לקוח להכניס אלמנטים שונים של וידיאו בצורה קלה וגמישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully