וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריפון מחפשת לקוחות נוספים בברצלונה - לאחר שפרסה 40 אלף מסופי אשראי סלולרי בטורקיה

רם עוזרי

14.2.2011 / 15:13

דן סופר: "בשנת 2009 וריפון ביצעה למעלה מ-81 מיליון תשלומים באמצעות הסלולר"



בחודש שעבר הודיעה ויזה אירופה, שהשוק הישראלי מהווה חלק ממנה, על השקת שירות חדש של אשראי סלולרי. במסגרת השרות יוכלו לקוחות החברה לחייב את חשבון האשראי שלהם באמצעות נגיעה עם מכשיר האייפון במסופי המכירה של הרשת ברחבי אירופה. במסגרת הפיילוט לשרות, כ-40 אלף מסופים של חברת הישראלית נפרסו בנקודות מכירה ברחבי טורקיה.



מחקר שערכה ויזה אירופה, אשר כלל 4,200 צרכנים באיטליה, פולין, טורקיה, ובריטניה מאשר כי הצרכנים רואים ערך בתשלום סלולרי. על פי תוצאות המחקר, 41% מכלל הלקוחות יירשמו לשימוש בשירותי התשלום הסלולריים. כשהשאלה הופנתה למשתמשי אייפון, 87% מהמשתמשים שנסקרו הראו נכונות להשתמש באביזר כלשהו שיאפשר תשלומים סלולריים ללא מגע מהמכשיר הסלולרי שלהם.



הסיבות לכך שברוב מדינות העולם לא הוטמעה עדיין טכנולוגיית התשלום הסלולרי הן חוסר התאמה של רוב מכשירי הסלולרי לטכנולוגיה, עולם הסליקה הנשלט כיום על ידי חברות האשראי, ומחסור בתשתיות בנקודות המכירה של הקמעונאים. כל אלה מהווים אתגר עסקי בפני חברות כגון וריפון.







ומתי נזכה לראות שירות של אשראי סלולרי בארץ? לשם כך, שלוש חברות האשראי הישראליות - ויזה כ.א.ל, לאומי קארד וישראכרט - צריכות להחליט כי הן מעוניינות לספק את השרות לצרכן הישראלי. עלות הפריסה של מסופי הקצה הנדרשים לשם מתן השרות בחנויות יהווה שיקול מרכזי בהחלטה, אולם גורמים בענף מעריכים כי מדובר גם על שיקולים אסטרטגיים. "לחברות האשראי יש פחד שהחלפת כרטיס הפלסטיק בכרטיס חכם על הסלולר יביא לאובדן ההגמוניה שלהן בשוק. אבל העולם כולו הולך לתשלומים סלולריים, כך שגם לארץ זה יגיע במוקדם או במאוחר, עם או בלי חברות האשראי".



וריפון פותחת היום את יומה הראשון של תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה, בה תציג החברה את הפתרונות שפיתחה בתחום התשלומים הסלולריים. בניגוד לפיילוט של ויזה אירופה, הפונה בשלב זה רק לבעלי אייפון, וריפון מציגה פתרונות לכל סוגי הטלפונים הסלולריים.



היתרונות של תשלום סלולרי, אומר אמיר רביד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של וריפון בישראל, הם רבים. "זה פותח לגמרי את האפשרויות שלנו לספק מידע ללקוח בזמן אמת. כל דבר שהלקוח ירצה לדעת על רכישה יחידה או על חשבון האשראי הכללי שלו הוא יוכל לקבל באמצעות מולטימדיה ובצורה אינטראקטיבית", אומר רביד.



אבל אפילו יותר מעניין מזה, מציג רביד את האפשרות של הפיתוח הטכנולוגי לשנות את שוק האשראי בצורה יוצאת דופן. "בעולם יש כיום 2.5 מיליארד חשבונות בנק. מספר מכשירי הטלפון הסלולריים ברחבי העולם הוא כמעט כפול - 4.5 מיליארד. וזה פותח את שוק האשראי לשווקים נוספים. לא בהכרח חייבים חשבון בנק כדי לנהל חשבון אשראי. לא סתם צ'יינה טלקום, ענק התקשורת הסיני שלו מאות מיליוני מנויים בסלולר, רכשה לא מזמן בנק".



דן סופר, סגן נשיא חברת וריפון העולמית, חשף כמה נתונים בנוגע לשוק המתפתח הזה. לדבריו, בשנת 2009 בלבד ביצעו למעלה מ-81 מיליון משתמשים רשומים תשלומים באמצעות הסלולר, בעיקר באסיה ובאירופה. "בסין לבדה קיימים נכון להיום מעל 750 מיליון משתמשים רשומים ונחצה את קו ה- 800 מיליון עד סוף שנת 2010. מתוכם, נכון לסוף 2010 למעלה מ-110 מיליון משתמשים יעשו שימוש בטלפון הסלולרי כאמצעי תשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully